به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، تشکری هاشمی در توضیح این موضوع با اشاره به این که در شهر پر سر و صدایی مانند تهران بخش قابل توجهی از عوامل محیطی از طریق عامل صوتی منتقل می¬شود و اشکال مختلف، مفاهیم متفاوتی را به رانندگان و عابران پیاده منتقل می¬کند، اظهار کرد: ناشنوایان چه به عنوان راننده و چه به عنوان عابر پیاده از درک این نشانه¬های صوتی محروم هستند.
مهندس تشکری هاشمی با ذکر این نکته که خودروی رانندگان ناشنوا با عبارت ناشنوا و تصویر مربوطه مشخص است و از این رو سایر رانندگان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: بخشی از این عزیزان ناشنوا، رانندگان تاکسی هستند که معمولاً در داخل خودروی خود به این مساله اشاره می¬کنند و لازم است مسافران به این نکته توجه کنند.
وی با تاکید بر این که متاسفانه مشخصه¬ای برای تشخیص عابران ناشنوا وجود ندارد، اضافه کرد: اگر رانندگان به بدیهی¬ترین اصول رانندگی که توجه ویژه به حقوق عابر پیاده است احترام بگذارند، در آن صورت عموم عابران پیاده که نیمی از تلفات ناشی از تصادفات رانندگی تهران را تشکیل می¬دهند و از جمله عابران ناشنوا، کمتر در معرض آسیب قرار می¬گیرند.
معاون شهردار تهران در پایان بر لزوم ارزیابی شنوایی سنجی هم¬زمان با معاینه چشم افراد جهت صدور و تمدید گواهینامه رانندگی تاکید نمود و خاطرنشان کرد: کم شنوایی یکی از عوارض دوران سالمندی است و یکی از دلایلی که سالمندان دچار حوادث ترافیکی می¬شوند، این است که متوجه صدای محیط اطراف خود از جمله صدای بوق وسایل نقلیه نمی¬شوند.