به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» هادی مقدم دوست در نشست آسیب شناسی سینمای دینی که عصر امروز در مرکز مشارکت های مردمی شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به تعریف سینمایی دینی گفت: چه فیلمی را با نام فیلم دینی باید از آن یاد کنیم چون هنوز تعریفی از این فیلم ها در سینما نداریم بهتر است قبل از آسیب شناسی تعریف درستی از تکنیکها و ساختارهای فیلم دینی ارائه دهیم چراکه ساختار هر فیلمی با فیلم دیگر متفاوت است.
وی ادامه داد: اگر قرار است قصهای با زبان خاص بیان شود تکنیک های بیان با یکدیگر متفاوت است اگر بیان از طریق هنر باشد تفاوت های زبانی آن در شعر، ادبیات و سینما با یکدیگر فرق می کند.
کارگردان سینمایی کشور افزود: اگر بخواهیم فیلم دینی را به صورت ویژه کار کنیم این فیلم فُرم خودش را دارد و در سینما باید نقشه و قواعد آن به طور کامل تعریف شود.
وی یادآور شد: سینما با عمرکوتاه خود و وقت تلف کردنهای که در این مدت داشته تلاش آن چنانی نکرده که بگویم، تکنیکها در فیلم سازی با هم متفاوت باشد نمی توان گفت زبان فیلم دینی با زبان های دیگر متفاوت است، این موضوع است که تفاوتها را در فیلم ایجاد می کند.
مقدم دوست گفت: این بحث باید از آغاز بررسی شود آهسته، آهسته و طبیعی ما یک جا ایستادهایم، باید حرکت کنیم، فاصله بین واقعیت تا توقف در سینمای ما زیاد است باید سینمای دینی تعریف شود، ما به جای آنکه به تعریف درستی از سینمایی دینی بپردازیم به تعریف از مسائل رد شده و بعد از آن نگاه می کنیم.
مقدم دوست ادامه داد: تا قبل از اینکه تعریفی معین نشود نمی توان یک قدم به جلو رفت اگر می خواهیم جریان سازی کنیم باید تعریف درستی از سینما ارائه دهیم، پیشنهاد من این است که باید بر روی سینمای دینی کار کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه رسانه و دانشگاه، نیاز جدی از تعریف سینمای دینی داریم و اگر می خواهیم این حوزه را آسیب شناسی کنیم باید تعریف درستی داشته باشیم.