به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» قائم مقام ارشد گروه صنعتی ایران خودرو در همایش نمایندگی های برتر خدمات پس از فروش ایران خودرو با عذرخواهی از مشتریان این شرکت گفت : برای جبران کاستی ها و تامین خودروها تصمیمات جدیدی گرفته شده است و در این مسیر با دستورات مدیرعامل گروه، حتی اگر تامین کننده ای نتواند در مدت زمان مشخص کیفیت مطلوب در قطعات را اعمال کند، به سرعت جایگزین خواهد شد.
ملکی تهرانی افزود: اولویت گروه صنعتی ایران خودرو همواره استفاده از توان صنعتگران داخلی بوده است اما در صورتی که کیفیت مورد نظر ایران خودرو تامین نشود، از این خط قرمز عبور خواهیم کرد.
قائم مقام ارشد گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که قدم بعدی برای جبران اشکالات موجود در بخش تولید برداشته شده است، افزود: تولید فعلی در اندازه ای است که مردم و بخش فروش ما نیاز دارند اما در تحویل به موقع همین میزان تولید نیز به دلیل حساسیت هایی که روی کیفیت وجود دارد، با مشکل روبرو هستیم؛ بنابراین بخشی از تولیدات در انتظار چند یا حتی یک قطعه باقی می مانند.
وی گفت: حلقه سوم در کسب رضایت مشتری که پیشانی و خط مقدم ایران خودرو نیز به شمار می رود، نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش در استان های مختلف کشور هستند که حتی بار جبران و اصلاح اشکالات و کمبودهای دو حلقه اول را نیز به دوش می کشند.
وی افزود: تمام تلاش مدیران ایران خودرو این است که برند این شرکت به جایگاهی که در خور شان و سابقه تاریخی آن است، بازگردد.
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو - ایساکو- نیز در این همایش از اجباری شدن خدمات دوره ای محصولات ایران خودرو در مدت زمان گارانتی خبر داد و گفت: ازسال آینده اولین خدمات دوره ای گارانتی محصولات تولیدی ایران خودرو برای همه مشتریان رایگان است و سایر خدمات این دوره اجباری خواهد بود.
علی نمکین افزود: اجرای این طرح علاوه بر این که روند کاری نمایندگی های خدمات پس از فروش را منظم تر و منسجم تر خواهد کرد، باعث کاهش خرابی های محصولات نیز خواهد شد.
وی میزان رضایت مشتریان ایران خودرو از خدمات پس از فروش را 764 از هزار در سه ماه دوم امسال اعلام کرد و گفت: برای سال آینده دست یافتن به عدد 800 را در دستور کار داریم.
مدیرعامل ایساکو گفت: امسال نمایندگی های خدمات پس از فروش ایران خودرو بالاترین رکورد فروش قطعات در 37سال گذشته را شکستند و از عدد 7600 میلیارد ریال عبور کردند.
سهم شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در بازار قطعات یدکی در 9ماه امسال 63 و نیم درصد بوده است.