مهدی قدیانی، مسئول غرفه انتشارات عماد فردا در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، گفت: به طور کلی انتشارات عماد فردا تا کنون 70 عنوان کتاب راهی بازار کتاب کرده است که از این تعداد 40 عنوان در نمایشگاه بیست و هفتم عرضه می شود.
البته چند عنوان جدید هم برای نمایشگاه در نظر گرفته ایم که در حال حاضر زیر چاپ است و فکر می کنم در روزهای آخر نمایشگاه به کتاب هایمان اضافه شود.
قدیانی با اشاره به اینکه کلیه آثاری که توسط انتشارات عماد فردا منتشر می شود در حوزه دفاع مقدس است، افزود: متاسفانه هر سال نسبت به سال گذشته دچار ریزش مخاطب می شویم و سال به سال استقبال مخاطب کمرنگ تر می شود.
وی در همین زمینه گفت: البته این مسئله دلایل زیادی دارد؛ متاسفانه نویسندگان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی رغبت کم تری به نوشتن دارند و از طرفی ناشران هم طی سالیان اخیر در این حوزه کم کار شده اند. پس طبیعی است که این مشکلات و مسائل بر مخاطب هم تاثیر بگذارد.
مسئول غرفه انتشارات قدیانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال گذشته افزایش قیمت کاغذ تاثیر به سزایی بر روی کتاب گذاشت؛ به طبع ما هم درگیر این مسئله هستیم، متاسفانه هنوز برخی از کتاب ها در صف انتظار چاپ به سر می برند و از آنجایی که هزینه چاپ بسیار بالا است ناشرین ترجیح می دهند کتاب ها را به صورت گزینشی چاپ نمایند.
وی نحوه مدیریت نمایشگاه بیست و هفتم را نسبت به سالیان گذشته مطلوب تر ارزیابی کرد و گفت: غرفه ها نسبت به سالیان گذشته درموعد زمانی مناسبی در اختیار ناشرین قرار گرفت و در زمینه حمل و نقل کتاب ها در نمایشگاه امسال خوشبختانه مشکلی نداشتیم.
قدیانی در بخش پایانی سخنانش پیشنهادات خود را برای بهترشدن نمایشگاه در سال های آینده مطرح کرد و گفت: به نظرم باید تبلیغات میدانی بهتر انجام شود. متاسفانه در حال حاضر راهنمای شبستان اطلاعات را نادرست در اختیار مخاطب قرار می دهد؛ اگر سیستم هایی در نقاط مختلف شبستان در نظر گرفته شود تا مخاطب علاوه بر ناشر مورد نظر خود کتاب مورد علاقه خود را یافته و با آگاهی قبلی به سراغ آن برود قطعا روند نمایشگاه بهتر می شود.