به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، حمید چیت چیان روز دوشنبه در نخستین جشنواره آگاهی بخشی و فرهنگ سازی صنعت آب و برق در جمع مدیران روابط عمومی این صنعت تاکید کرد: نقش روابط عمومی ها با توجه به ماهیت کاری این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به خدمات حیاتی 24 ساعته و مستمر این صنعت به مردم گفت که روابط عمومی ها پل ارتباطی میان مردم و این صنعت هستند.
وزیر نیرو با اشاره به این که روابط عمومی ها باید پیام مدیریت مصرف را به مردم منتقل کنند، افزود: باتوجه به منابع محدود، بدون ابزار روابط عمومی این اطلاع رسانی امکان پذیر نیست.
به گفته چیت چیان وظیفه روابط عمومی این است که تک تک مردم و افراد جامعه را نسبت به منابع آب و برق مطلع کند تا مدیریت مصرف در کشور به درستی صورت گیرد.
وی همچنین برطرف کردن مشکلات بوروکراسی و فنی و ارتقای رضایت مشترکین را از دیگر وظایف روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی ها باید دیدگاه های مردم را برای کاربردی کردن در این صنعت مورد توجه قرار دهند و همکاری مردم بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد کرد.
چیت چیان درخصوص موضوع آب و فاضلاب و تفکیک شبکه آب شرب از آب بهداشتی توضیح داد: به عنوان نمونه اگر این اقدام به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود ، می توانیم در برخی از شهرها در شبکه موجود آب بهداشتی ارائه دهیم و آب شرب از طریق آب بسته بندی به مردم عرضه شود.
وی با بیان این که در زمان بحران و حوادث نیازمند همکاری مردم هستیم افزود: اطلاع رسانی نقش بسزایی در حل مشکلات اقتصادی صنعت آب و برق باتوجه به قیمت تمام شده و قیمت واقعی آن دارد و این امربدون همراهی مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وزیر نیرو خاطر نشان کرد: میانگین پرداخت هزینه برق خانوارها در هر ماه 16 هزار تومان است که در مقایسه با سایر اقلام افزایش قیمت و رشد چندانی نداشته است و اگر این موضوعات به صورت شفاف برای مردم تبیین شود قابل پذیرش خواهد بود.
چیت چیان در پایان افکار سنجی علمی، استفاده از ظرفیت ها برای تبادل پیام و حضور در شبکه های اجتماعی را از جمله ابزارهای موثر روابط عمومی ها برای ارتباط با مردم عنوان کرد.