آخرین اخبار:
کد خبر:۳۵۷۵۶۱
پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس:

به استقبال مهر می‌رویم با مجموعه‌ای غنی از برنامه‌های تعالی بخش

وزیر آموزش‌وپرورش با صدور پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: به استقبال مهر می‌رویم با مجموعه‌ای غنی از برنامه‌های تعالی بخش از جمله عبور از حافظه محوری، آغاز کیفیت بخشی و اجرای صد برنامه برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین.

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی وزیرآموزش و پرورش درآستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 94-93 پیامی صادر کرد.

 

در پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: قسم به قلم و آنچه می نویسند؛ و سپاس بی قیاس خداوندی را که به بشر قدرت اندیشه و توان فکرت آموخت و اسباب تعالی او را فراهم ساخت.

 

هدف غایی آفرینش، تکامل انسان است، و به تعبیر معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره): اساس علم بر تربیت انسان است. اهمیت تعلیم و تربیت در فرهنگ دینی و ملی ما موجب شده تا نهاد خدوم آموزش و پرورش والاترین جایگاه را در ذهن و ضمیر فرهیختگان داشته باشد، به نحوی که مقام معظم رهبری آموزش و پرورش را منشاء همه تحولات عظیم در حوزه انسان سازی می‌دانند و همه دستگاه‌ها را امر به حمایت آن می‌نمایند و می فرمایند:« همه دستگاه ها وظیفه پشتیبانی از آموزش و پرورش را برعهده دارند و هر قدردرآموزش و پرورش هزینه و سرمایه گذاری شود، نتیجه مضاعف خواهد داشت. چرا که این دستگاه، ریشه و مبنای همه پیشرفت های حال و آینده کشور است.» در اهمیت این صدرنشینی آموزش و پرورش رئیس جمهور نیز می فرمایند:« دولت هر کاری که بتواند با خلوص نیت در امر آموزش و پرورش انجام می دهد.»

 

وزیر آموزش و پرورش در این پیام تاکید می‌کند: اینجانب با نهایت مسرت آغاز سال تحصیلی 94-1393 را در دومین سال فعالیت دولت«تدبیر و امید»که طلیعه آن مزین به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»است به جامعه پرنشاط دانش آموزی و فرهنگیان فرهیخته ایران اسلامی تبریک و شاد باش می‌گویم و امیدوارم به فضل الهی و با یاری شما معلمان، آموزگاران و مربیان گرانقدر بتوانیم آینده سازان کشور را بیش از پیش برتارک دانایی و سپهر سعادت رهنمون گردیم.

 

مسئولیت خطیر وحساس تعلیم و تربیت و مطالبات رئیس جمهور، مبنی بر توسعۀ همه جانبۀ آموزش و پرورش و بسط «فرهنگ گفت وگو »، ترویج«تفکر انتقادی»و تلاش برای اجرای سیاست‌های«ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی»،«ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی»،«توسعه مشارکت »،«تمرکز زدایی» تکلیف امروز ما را در آموزش و پرورش مضاعف ساخته است تا علاوه بر تحقق راهبرد «کیفیت بخشی» با ابتنای بر امید و اعتدال، بتوانیم اقدامات موثری برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین، مبنی بر دستیابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه، توسعه عدالت آموزشی، ارتقای منزلت و مقام فرهنگیان وتعالی نظام آموزش و پرورش به عمل آوریم.

 

در این پیام آمده است: و اکنون به استقبال مهرمی‌رویم با مجموعه‌ای غنی از طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی تعالی بخش، هم چون توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی به عنوان کانون‌های عبور ازحافظه محوری و تقویت تفکر و اندیشه، بدیعه پردازی و پژوهش و از سوی دیگر تعالی مدیریت آموزشگاهی به منظور آغاز کیفیت بخشی در آموزش و پرورش و اجرای یکصد برنامه در راستای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در ساحت‌های 6گانۀ تربیت و توسعه مشارکت‌های همه جانبه و سپردن امور به مردم و کاهش تمرکززدایی در نظام آموزش و پرورش. امیدوارم به زودی شاهد اثرات و ثمرات پربار و مبارک این طرح ها و برنامه ها با همت و عزم ملی برای بهبود و ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشیم.

 

آموزش و پرورش دولت «تدبیر و امید» در سایه الطاف الهی وعنایات حضرت ولی عصر(عج)و حمایت‌های بی دریغ مقام معظم رهبری مصمم است با جلب مشارکت آحاد جامعه و اولویت بندی مسائل و چالش‌های نظام تعلیم و تربیت با ارایه راهکارهای برون رفت از آن  بتواند با پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی مطابق با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی مسیر پیشرفت جوانان و آینده سازان این مرز و بوم را بیش از پیش هموار سازد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار