آخرین اخبار:
کد خبر:۳۵۷۸۲۴
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

همراه اول و ایرانسل اضافه دریافتی سال قبل را به مردم عودت می‌دهند

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در سال گذشته برای بخش مخابرات و فروش سیم کارت، مقرر شد هم همراه اول و هم ایرانسل اضافه دریافتی‌ها به مردم را عودت دهند.

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از شاتا سید جواد تقوی در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان که به ریاست وزیر صنعت ، معدن و تجارت تشکیل جلسه داد، گفت : تلاش می کنیم به این بخش بیشتر پرداخته شود و در بخش تعرفه‌های انرژی و حمل و نقل و مخابرات ورود کردیم.

 

تقوی گفت: در سال گذشته برای بخش مخابرات و فروش سیم کارت ، مقرر شد هم همراه اول و هم ایرانسل اضافه دریافتی ها به مردم را عودت دهند  و در بخش خدمات پس از فروش تلاش می کنیم بنگاهها برای خدمات قبل از فروش ، فروش و پس از فروش برنامه داشته باشند.

 

وی همچنین با تشریح اهم برنامه های راهبردی این سازمان در سال گذشته افزود: حمایت از تولید و صادرات و رعایت حقوق مصرف کننده ، قیمت گذاری کالا ، نظارت و بازرسی ، اطلاع رسانی و پرداختن به حوزه ساختار سازمانی و مسائل آموزشی و پژوهشی از جمله برنامه های این سازمان است.

 

وی افزود : در بخش حمایت از تولید تکنیکهای کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی و بررسی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی  مد نظر بوده است و بدین منظور از نرم افزارهای مختلف مثل سامانه اعلام موجودی استفاده کردیم، چرا که موجودی شبکه انعکاسی از شرایط واقعی بازار و روند قیمتها را می داد.

 

ایجاد پایگاه اطلاع رسانی تولیدات داخلی و توسعه بانک اطلاعاتی و سیستم الکترونیکی ناظران افتخاری ( مردمی کردن بخش نظارت ) وسعی در بهر گیری از حوزه ها و اقشار مختلف از دیگر برنامه های مورد اشاره تقوی در سال گذشته بود .

 

وی با اشاره به سامانه مدیریت گزارش افزود : پایگاه اطلاع رسانی قیمت و مدیریت و راهبری سامانه جامع بازرسی و نظارت سازمان حمایت ، فعال است.

 

تقوی تصریح کرد : در بخش حمایت از حقوق مصرف کننده انجمن های حمایت را  باید فعال می کردیم و بدین منظور بیش از 400 انجمن در کشور فعال است اما  تلا ش می کنیم بر اساس اولویتها انجمن ها را درگیر کار حمایت از حقوق مصرف کننده کنیم.

 

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به دو مقوله قیمت گذاری و تعیین ضوابط قیمت گفت : قیمت گذاری در سازمان در چارچوب قانون برنامه است و شامل کالاهای اساسی ، انحصاری و خدمات عمومی است که در بحث کالاهای انحصاری دستورالعمل قیمت به شورای رقابت واگذار شده و باید این دستورالعمل را به سازمان حمایت ابلاغ کند .

 

وی تصریح کرد : در ارتباط با مسائل نظارتی بنا داریم اولین اقدامات پیشگیرانه از تخلف را دنبال کنیم و به جای مچ گیری فضا را بهبود بخشیم تا تخلفی صورت نگیرد و اینها را در قالب طرحهای نظارتی ویژه دنبال می کنیم.

 

به گفته تقوی برنامه تحلیلی از گزارشات مردمی از کمبود و گرانی در قالب سامانه 124 جزو برنامه های این سازمان هست و بر اساس اولویت بندی غذایی این گزارشات به جلسات تنظیم بازار ارائه می شود و بر اساس آن تامین کمبود و تحلیل دلایل گرانی انجام می گیرد.

 

وی برگزاری 13 هزار نفر ساعت کار آموزشی را از دیگر برنامه های آموزشی و پژوهشی این سازمان عنوان کرد و گفت: با همکاری موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی 45 عنوان آموزشی  را سال قبل برگزار کردیم و عمدتا طرحهای مطالعاتی در توزیع ، تامین ، قیمت ، موجودی و عرضه و تقاضاست .

 

تقوی همچنین از اصلاح و تایید ساختار جدید سازمان پس از ادغام  دو وزارتخانه ، در معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری خبر داد.

 

در پایان این نشست گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورتهای مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 و در حضور نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت قرائت شد.

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار