به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، در ادامه یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حماسه 9 دی گفت: در فرازی از زیارت عاشورا چهارگروه معرفی می شوند که همراه با یکدیگر دست به دست هم می دهند تا آن مظلومیت بزرگ منجر شود، گروهی کسانی هستند که اساس ظلم بودند و این ظلم بزرگ را انجام دادند.
گروه دوم افرادی که به گونه ای سازمان دهی می کنند که دسترسی برای اعمال قدرت از طرف اهل بیت صورت نگیرد، گروه سوم کسانی که عملیات های فیزیکی انجام می دادند و گروه چهارم کسانی که این واقعه را طراحی کردند.
وی ادامه داد: چهار نکته ای که از فرایض زیارت عاشورا می توانیم بیان کنیم همگی ساختار نرمی است که علیه امام حسین(ع) رخ داد اما در خصوص حماسه 9 دی که بخشی از فتنه جریان سال 88 است بدون شناخت این جریان نمی توانیم آن را بیان کنیم.
شاکری در ادامه بیان داشت: کاندیداهای انتخابات سال 88 شخصیت های نظام بودند و مردم نیز با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای افتخار آفریدند وهیچ یک از آن کاندیداها حرفی علیه نظام و رهبری اعلام نکرده بود و دفاع مردم نیز از کاندیداهای مورد علاقه خود درست بوده است.
اما چند ساعت پیش از آغاز اعلام نتایج ریاست جمهوری، میرحسین موسوی جمله ای را عنوان می کند که ما پیروز انتخابات هستیم و با بیان این جمله عملیات پس از آن ماجرا را بازتر می کند و بیانیه ای را در این رابطه صادر و سخنرانی های را انجام می دهد تا موضوع ادامه پیدا کند در حالی که مقام معظم رهبری در سخنان خود فصل الخطاب را اعلام کرده بودند و همه باید از آن تمکین می کردند اما اینگونه نشد.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اظهار داشت: مقام معظم رهبری به کاندیداها تذکر داده بود که غیرقانونی عمل نکنید، اردوکشی خیابانی انجام ندهید و میان مردم سخنرانی به راه نیاندازید اما یکی از کاندیداها هر سه کار را انجام داد و باز هم از جمله اینکه از تقلب صورت گرفتن در انتخابات کوتاه نیامد و باعث شد کار ادامه پیدا کند.
وی افزود: فتنه در واقع دو تیغه دارد یکی نظام سلطه است و دیگری در داخل کشور عمل می کند و اگر چهارگروهی که در زیارت عاشورا معرفی شده در داخل کشور عملی نمی شد این اتفاقات رخ نمی داد و همچنین نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد باید در برخی تحلیل ها عنوان شده که فتنه از مناظره ها آغاز شد اما اگر در این باره جستجو کنید و نامه آقای سروش به مقام معظم رهبری را ملاحظه شود این پیش زمینه مشخص می شود.
شاکری در ادامه بیان داشت: سروش یکی از افراد جنبش سبز خارج از کشور بود که با همکاری اکبرگنجی، بازرگان، مهاجرانی و کدیور بودند و نکته تاسف برانگیز دیگر در این نامه مقایسه مقام معظم رهبری با بدنام های تاریخ بود اما نکته ای که بر آن تاکید دارند براساس آنچه که در نامه نیز آمده اتفاقات رخ داده محصول بیست سال مجاهدت فرهنگی آنان بوده است که تلاش کردند مشروعیت نظام را زیر سئوال ببرند.
وی تصریح کرد: شاید خوب باشد که کتاب زنده انصاف را بخوانیم چرا که این کتاب واقعه ای را نقل می کند که مربوط به دهه اول انقلاب است و در آن گزارشی درباره جنایت سیدمهدی هاشمی که یک روحانی بود را به امام خمینی(ره) ارائه می دهند و امام نیز دستور پیگیری آن را صادر می کند که در این جریانات آقای منتظری ناراحت شده و تحصن کرده و درس حوزه را تعطیل می کند.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به منتظری می گوید بنده از شما خواهش می کنم تحصن را ترک کرده و به درس حوزه بپردازید که منتظری در پاسخ آیه ای از قرآن را می خواند که امام(ره) بار دیگر به منتظری می گوید من مرید و مخلص شما هستم اما وی باز هم در پاسخ همان آیه را قرائت می کند.
شاکری افزود: هاشمی به منتظری می گوید وقتی ولی فقیه همان کسی که درباره آن 500 صفحه نوشته ای به شما این جملات را می گوید اما منتظری باز هم می نشیند و این ماجرا منجر به پرده برداری امام(ره) از اتفاقات ده ساله می شود.
وی ادامه داد: منتظری یک مجتهد و روحانی بود اما انقلاب با هیچ کس عهد اخوت جدایی از دین نبسته است و با کسی رودربایستی ندارد و ای کسانی که در جریان فتنه سخنرانی کرده اید و خطبه خوانده اید مگر خودتان به آقای منتظری نگفتید ولی فقیه دارد این موارد را به شما می گوید!. آقای خاتمی، آقای هاشمی! این ولی فقیه است که این نکات را به شما می گوید یا از تاریخ درس بگیرد و یا عبرت تاریخ شوید و به نظر من قوه قضائیه باید حکم را اعلام کند و همه باید از آن حکم تمکین کنند.