به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از اصفهان، رضا رزاقی، سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در جلسه طرح رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی (طرح راد) در این معاونت، بر لزوم وجود این طرح به عنوان یک نقشه راه و یک معیار استاندارد برای اقدامات و فعالیتهای آموزشی در دانشگاه تاکید کرد.
وی تدوین یک برنامه عملیاتی مبتنی بر واقعیت برای پیشبرد شاخصهای مختلف طرح را ضروری دانست و افزود: رتبهبندی دانشگاهها بر اساس طرح راد، همه شئون دانشگاه را در بر نمیگیرد و فقط بر کارکرد آموزشی تمرکز دارد و در این طرح دانشگاهها براساس شاخصهای فرآیندی امتیاز گرفته و به آنها رتبه تعلق میگیرد.
سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید بر اینکه دانشگاهها بر اساس طرح راد سطح بندی نمیشوند؛ بلکه رتبه بندی میشوند، افزود: دانشگاهها بین رتبههای یک تا 60 رتبهبندی شده و شاخصهای این رتبه بندی فرآیند ترکیبی از موارد درون داد آموزشی دانشگاه است که باعث ایجاد تمایز بین دانشگاهها میشود.
بر این اساس در این نشست مقرر شد دو کمیته با عناوین کمیته سیاست گذاری (جهت برنامه ریزی آتی در خصوص طرح) و کمیته جمع آوری داده ای طرح (متشکل از کارشناسان آشنا به معیارهای طرح از هر واحد) تشکیل شود.
در ابتدای این جلسه نیز به منظور آشنایی کلیه اعضا، شرح کلی از معیارها و شاخص های طرح توسط فرهادپور، کارشناس این معاونت ارائه شد.
لازم به ذکر است، جلسه طرح رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی (طرح راد) در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور معاون آموزشی، مدیر بودجه و برنامه ریزی منابع، مدیر کل آموزش و تحصیلات تکمیلی، دبیر کمیسیون تحول اداری دانشگاه، دبیر شورای آموزش مداوم و معاونین آموزشی دانشکدهها تشکیل شد.