به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، معاون اجرایی رییس جمهوری عصر سه شنبه از سامانه ۱۱۱ مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری استان فارس بازدید و از زحمات شبانه روزی کارشناسان و دست اندرکاران این مرکز قدردانی کرد.
محمد شریعتمداری در این بازدید که آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمد بن موسی(شاهچراغ) و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز حضور داشت، ازبخش های مختلف سامانه ۱۱۱ بازدید و به نیروهایی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند خداقوت و خسته نباشید گفت.
معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین به یکی از تماس های تلفنی پاسخ داده و شخصا در خواست این تماس گیرنده را ثبت کرد.
در این بازدید نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و مقامات ارشد محلی، معاون اجرایی رییس جمهوری را همراهی می کردند.
سامانه ۱۱۱ مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری استان فارس ۴۸ ساعت قبل از سفر کاروان تدبیر و امید به استان فارس فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۴۸ ساعت پس از پایان سفر به صورت شبانه روزی درخواست ها، پیشنهادات و انتقادات مردمی را دریافت و ثبت خواهد کرد.
سامانه ۱۱۱جایگزین طرح مطالبات و درخواست های مردمی از طریق ارائه نامه بوده و گامی در جهت تحقق دولت الکترونیک و ایجاد رابطه مفید، موثر و سازنده با مردم است.
دولت از انتقادات و درخواست های مطروحه در این سامانه استقبال می کند
معاون اجرایی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همه تماس های تلفنی با سامانه ۱۱۱ مورد پیگیری و رسیدگی قرار می گیرند، اظهارداشت: دولت پاسخگو این وعده را به مردم شریف می دهد که مطمئن باشند تمام تقاضاهایی که با این مرکز در میان گذاشته اند، رسیدگی می شود.
دکتر محمد شریعتمداری عصر سه شنبه در مراسم بازدید از سامانه ۱۱۱مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و در جمع خبرنگاران، راه اندازی این سامانه را اقدام پسندیده و بسیار ارزشمند دانست و گفت: این مرکز با تلاش خستگی ناپذیر همکاران عزیزمان زمینه ارتباط گسترده و آسان مردم با دولت و شخص رییس جمهور را فراهم کرده و با توجه به افزایش استقبال از این سامانه روز به روز شاهد توسعه این سامانه هستیم.
وی با بیان اینکه دولت از پیشنهادات، انتقادات و درخواست های مطرح شده در قالب این سامانه استقبال می کند، گفت: تلاش دولت پاسخگو این است که از نظرات و انتقادات و سایر مطالب مطرح شده از سوی مردم در راستای بهبود هرچه بیشتر فعالیت های خود استفاده کند.
معاون اجرایی رییس جمهوری خاطر نشان کرد: سامانه تلفنی۱۱۱ در حقیقت مرکز استفاده از فناوری های روز در راستای برقراری هرچه بهتر مردم با دولت و شخص رییس جمهور است و جایگزین پسندیده ای برای شیوه هایی مانند تحویل نامه می باشد.
وی افزود: با شیوه نوین، هم عزت مردم حفظ می شود و هم قابلیت های پیگیری و رسیدگی بیشتری وجود دارد.
شریعتمداری گفت: سامانه ۱۱۱ می تواند منشا خیر و برکت در مسیر خدمت به مردم و آسایش و آرامش آنان باشد.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: امروز به جای اینکه مردم خود را به زحمت انداخته و به دنبال نوشتن نامه و تحویل آن باشند ضمن تماس با شماره تلفن ۱۱۱ می توانند به راحتی درخواست و پیشنهاد خود را مطرح کرده و مطمئن باشند تقاضای آنان پیگیری خواهد شد.
شریعتمداری با بیان اینکه بخشی از تماس های مردم به انتقاد و پیشنهاد از دستگاه های اجرایی اختصاص دارد، بر استقبال دولت از این موارد تاکید کرد و گفت: دولت از همه انتقادات و پیشنهادات استقبال کرده و آنان را مورد توجه قرار خواهد داد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه تلاش مسئولین مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری این است که در کوتاه ترین زمان ممکن به همه درخواست ها و تقاضاهای مردم که با این سامانه در میان گذاشته اند پاسخ دهد البته تردیدی نیست که برخی درخواست ها موضوعات کلان را دربرمی گیرد که رسیدگی به آن نیازمند بررسی و اقدامات اساسی و ریشه ای است.
آیت الله دستغیب: فعالیت این سامانه، اقدام بسیار ارزشمند و قابل تقدیری است
آیت الله دستغیب، تولیت آستان مقدس احمد بن موسی و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان نیز در سخنانی با تقدیر از اقدامات دولت در راستای ارتباط مستمر و عمیق با مردم، گفت: برنامه ریزی نوینی که در این دولت به منظور ارتباط مردم با دولتمردان در قالب استفاده از امکانات و فناوری های جدید به کار گرفته شده، اقدام بسیار ارزشمند و قابل تقدیری است و امیدواریم منشا خیر و برکت فراوان برای نظام باشد.
*بازدید جمعی از خانواده شهدا و مفاخر استان فارس از سامانه ۱۱۱
جمعی از والدین شهدا و مفاخر استان فارس به همراه نمایندگانی از جامعه فرهنگی، هنری و ورزشی استان صبح سه شنبه، از سامانه ۱۱۱ مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری بازدید کردند.
بازدید کنندگان در این مراسم از نزدیک در جریان فعالیتهای این سامانه قرار گرفتند. سامانه ۱۱۱ مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در راستای تحقق دولت الکترونیک و حفظ شأن و کرامت انسانی، جایگزین روش سنتی جمعآوری نامههای مردمی شده که این موضوع با استقبال عمومی مواجه گردیده است.
این سامانه تلفنی در استان فارس ، دو روز پیش از سفر کاروان دولت تدبیر و امید فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پاسخگوی تماسهای تلفنی مردم استان است و قرار است تا ۲ روز پس از پایان سفر استانی دولت به فعالیت خود ادامه دهد.