به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ اسماعیل مکی زاده روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این محموله یک هزار تنی از طریق مرز باشماق از کشور عراق وارد کشور شده و پس از حمل جاده ای توسط 37 تانکر در بندر تجاری لنگه به یک کشتی بارگیری شد.
وی خاطرنشان کرد: این کشتی تانکر یک هزار تنی پس از پایان عملیات بارگیری محموله طی یک هفته اخیر، اواخر روز چهاردهم اردیبهشت عازم دبی در کشور امارات شد.
به گفته مکی زاده، علت انتخاب بندر لنگه برای ترانزیت این محموله نفتی فاصله نزدیک آن به بنادر کشور امارات و ارایه خدمات و تسهیلات ویژه به تجار و صاحبان کالا در زمینه فعالیت های بندری می باشد.
این مقام مسوول با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده در این بندر به منظور توسعه فعالیت های تجاری به ویژه در بخش کالاهای نفتی گفت: با اجرای فاز اول و دوم طرح توسعه دریایی بندرلنگه، طول موج شکن این بندر از یک هزارو 500 متر به یک هزارو 975 متر و مساحت حوضچه نیز از 10 به 30 هکتار افزایش یافته است.
بندر لنگه با دارا بودن 17 پست اسکله 40 هکتار پس کرانه به عنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد دریایی کشور نقش آفرینی می کند و علاوه بر صادرات کالا، پشتیانی از فعالیت های ترانزیتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز بر عهده دارد.
براساس این گزارش، اتصال از سه جهت به شبکه جاده ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب های بین المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر و ارتباط قوی ساکنان آن با اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث شده بندر تجاری لنگه به عنوان یکی از کانون های ثقل تجارت دریایی در ساحل شمالی خلیج فارس قلمداد شود.