آخرین اخبار:
کد خبر:۴۱۳۶۸۳

حقوق ۱۶۰ میلیون ریالی مدیران سایپا و ایران خودرو

با این حساب، یک مدیر میانی در صنعت خودرو کشور، سالانه بین ۶۰ تا ۷۲ میلیون تومان و یک مدیر ارشد سالی ۱۸۰ تا ۱۹۲ میلیون تومان حقوق دریافت می کند و دریافتی یک کارگر نیز در سال، ۱۸ میلیون تومان (یک دهم یک مدیر ارشد) است.

به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ یکی از مسوولان پیشین صنعت خودرو ایران می گوید که یک مدیر میانی (مثلا مدیر فروش و بازاریابی) ماهی پنج تا شش میلیون تومان حقوق می گیرد.

 

در دنیای خودروسازی، گاهی پیش آمده که شرکت‌های معتبر و بزرگ با افشای حقوق و پاداش مدیران ارشد خود، به نوعی مشتریان شان را در جریان اسرار مالی خود قرار داده‌اند تا بدین وسیله درجه اعتماد و نزدیکی میان خود و آنها را بالا ببرند.

 

این در حالی است که خودروسازان ایرانی تمایلی ندارند مانند برخی خودروسازان بزرگ دنیا میزان دریافتی مدیران ارشد خود را اعلام کنند و تا به امروز نیز هیچ خبری رسمی در این مورد منتشر تشده است.

 

با این حال، به گفته برخی منابع آگاه، مدیران ارشد خودروسازی ایران (ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو) ماهی حداقل پنج و حداکثر 16 میلیون تومان دریافتی دارند.

 

بر این اساس، یکی از مسوولان پیشین صنعت خودرو ایران می گوید که یک مدیر میانی (مثلا مدیر فروش و بازاریابی) ماهی پنج تا شش میلیون تومان حقوق می گیرد.

 

به گفته وی، مدیران عامل خودروسازی کشور نیز حقوقی بین 15 تا 16 میلیون تومان دارند. این مسوول پیشین صنعت خودرو همچنین در مورد میزان دریافتی کارگران خودروسازی کشور نیز تاکید می کند که حداقل حقوق آنها، یک میلیون و 500 هزار تومان در ماه است.

 

با این حساب، یک مدیر میانی در صنعت خودرو کشور، سالانه بین 60 تا 72 میلیون تومان و یک مدیر ارشد سالی 180 تا 192 میلیون تومان حقوق دریافت می کند و دریافتی یک کارگر نیز در سال، 18 میلیون تومان (یک دهم یک مدیر ارشد) است.

 

این ارقام البته تنها مربوط به "حقوق" مدیران و کارگران صنعت خودرو کشور است، چه آنکه با احتساب مواردی دیگر مانند پاداش آخر سال و اضافه کاری و...، دریافتی آنها به بیش مبالغ مطرح شده، می رسد.

البته مدیران و کارگران خودروسازان یزرگ دنیا بسیار بیش از اینها دریافتی دارند و حقوق و پاداش آنها قابل مقایسه با اهالی جاده مخصوص نیست. به عنوان مثال، کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان، در سال 2013 بیش از 10 میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده و دریافتی آکیو تویودا، مدیر گروه تویوتا نیز در سال 2013 یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
majid
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
باید با این رانت خوارانی که حقوق میگیرند جلوگیری کرد
5
0
akbar
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
ای کاش اینقدر که به فکر حقوقشون هستند فکر کیفییت محصولشون هم بودند .اینها رو نباید با مدیران شرکتهای خارجی مقایسه بکنید چون اونوقت جفا کردید در حق اون مدیران با لیاقت خارجی محصولات اونها کجا ، پژو و پراید ما کجا ....
4
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
خیلی هم کم است چرا مردم حسود هستند جیب ملت ایران بخاطر انحصاری بودن خودر و در ایران مال سایپا وایران خودرو است مردم کجای این قضیه هستند اش خالته بخوری پاته نخوری پاته دولت خودش عامل بدبختی مصرف کننده است همه چیز به این دوشرکت داده واردات درست حسابی ندارند همین هست که می بینید از روی اجبار باید سوار پراید یا پزو بشوند با این قیمت سرسام اور وکیفیت پایین
2
0
رضا
Germany
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
خدا لعنتشان کندکه دراین شرایط بحرانی به جای اینکه دغدغه امنیت مردم وکشور را داشته باشند به فکرپرکردن کیسه هایشان از جیب مردم هستند.اینها از داعش وحشی تر وخونخوارترندمنتها درقالبی دیگرزیراخون وشیره جان مردم راازطریق غصب دارایی شان می مکندتاخودوخانواده شان را ارضا نمایند.گوشت وپوست واستخوانشان حرام است-فکرشان ونگاهشان حرام است .مرگ برآنان که کاخ خودرابرویرانه های مردم میسازندوبه آنان فخرفروشی میکنند...
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار