حمید بروغنی، موسس اتاق بازاریابی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» با بیان اینکه اکثر صاحبان صنایع به دلیل عدم تفکر برای آینده ضررهای زیادی را برای وارد شدن به بازارها متحمل میشوند گفت: به دلیل عدم تفکیک مدیریت و مالکیت در کشور، نقش علم بازاریابی در توسعه صنایع ایران هنوز به خوبی تبیین نشده است.
به گفته وی، توجه نکردن به مقوله بازار و مفاهيم مرتبط با آن و ضعف در شناسايي تعاملات رفتاري بازار از جمله عوامل موفق نبودن صنايع داخلي در بازار فروش است.
وی با اشاره به فقدان مکانیسم بازاریابی در صنایع کوچک و اهمیت این بخش در اشتغال کشور تصریح کرد: فقدان متخصصان بازاریابی، اندازه کسب و کار، مشکلات تکنیکی و استراتژیکی مرتبط با مشتریان از جمله موانع پیش روی صنایع کوچک است که علی رغم چنین محدودیت هایی، بنگاه هاي کوچک و متوسط توانسته اند به شکل موفقت آمیزي از بازاریابی براي افزایش فروش خود استفاده کنند.