کد خبر:۴۱۸۱۹۸

نرم‌افزار چند‌زبانه معرفی مشاهیر ایرانی به کودکان تولید شد

مجموعه «مردان ماندگار» سعی دارد با پرداختن به زندگی ۱۴ تن از مشاهیر کشور، علاوه بر معرفی این افراد به کودکان امروز با معرفی الگویی موفق از نوابغ ایرانی، فرزندان این مرز و بوم را به تلاش بیشتر برای رسیدن به قله‌های موفقیت تشویق کند.

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فضای مجازی سراج، در این مجموعه علاوه بر روایت داستان زندگی مشاهیر، 42 دستاورد مهم و شاخص این مشاهیر را به کودکان معرفی می‌شود.

 

این نرم‌افزار نخستین نرم‌افزار چند‌زبانه با موضوع معرفی مشاهیر ایران اسلامی به کودکان ایران و کودکان سایر ملل و اقوام و همچنین نخستین نرم‌افزار تعاملی با موضوع معرفی مشاهیر ایران اسلامی است که در برابر انبوه نرم‌افزارها مخاطب در برابر آن منفعل نیست.

 

در این مجموعه ضمن بهره‌گیری از روایت داستانی برای بیان زندگینامه مشاهیر به صورت کتاب مصور و گویا، این قابلیت وجود دارد که برای هر داستان صداگذاری به انتخاب کاربر انجام شود و کودک بتواند با صدای ضبط شده پدر و مادرش به داستان‌ها گوش دهد.

 

تصویرسازی قوی همراه با انیمیت محیط داستان‌ها و استفاده از سبکی ویژه برای نمایش داستان با یادآوری خاطرات برنامه‌های نمایشی دهه‌های گذشته و وجود معما و سرگرمی در هر داستان از جمله نکات این محصول است.
 

نرم افزار مردان ماندگار ضمن اینکه یک سرگرمی سالم و سازنده برای اوقات فراغت کودکان است می‌تواند معرف الگوهای خوب و مناسب به کودکان باشد. همچنین افزایش روابط فرزندان و والدین به واسطه قابلیت ضبط صدای والدین بر روی هر داستان و روایت آن برای کودکان هم از دیگر نقاط مثبت این نرم‌افزار است. ترغیب کودکان به تلاش بیشتر در تحصیل با توجه دادن کودکان به سرگذشت هر یک از مشاهیر، تقویت غرور ملی و روحیه قدرشناسی آنها نیز از جمله مسائل مورد توجه برای سازندگان بازی بوده است.

 

این نرم‌افزار حاصل تلاش و زحمات دو ساله تیم‌های پژوهشی، هنری و فنی موسسه مهاد (حدود 30 نفر) با هدف معرفی مشاهیر و مفاخر ملی ایران اسلامی است که به صورت چند زبانه و برای مخاطبین ملی و بین‌المللی تولید شده و گامی ارزشمند در جهت معرفی فرهنگ ارزشمند ایران اسلامی به ملت‌های مختلف جهان است.


مقدمات و مراحل پیش‌تولید این مجموعه، بر اساس پژوهش‌های آسیب شناسی رفتارهای مخاطبان و همچنین نیازسنجی و مخاطب‌شناسی با استفاده از تهیه پرسشنامه‌ای جامع و توزیع در بین کارشناسان و جمع‌بندی نظرات انجام گرفته است. علاوه بر این، تعیین ویژگی‌ها و شاخص‌های انتخاب مشاهیر نیز از نتایج پرسشنامه فوق است. این مجموعه، بهره مند از 10 مشاور محتوایی و علمی و بیش از 80 منبع پژوهشی است.
 

به گزارش مرکز روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از این مجموعه رونمایی می‌شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار