به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یزد، در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارزیابی های به عمل آمده دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به عنوان الگوی برتر در استقرار برنامه ارتقا کیفیت خدمات ویزیت در کشور معرفی شد.
در اجرای برنامه ارتقا خدمات ویزیت، به منظور ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات سرپایی و کاهش پرداخت از جیب مردم و با هدف افزايش دسترسي به اعضای هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی، استاندارد سازي ارائه خدمت ويزيت، افزايش رضايت بيماران مراجعه كننده،جلوگيري از عدم ارجاع هاي مكرر و افزايش فراهمي ارائه خدمت و بار مراجعه سرپايي در بخش دولتي کلینیک های ویژه تخصصی و فوقتخصصی خاتم الانبیاء، بقایی پور و امام علی (ع)، طی گذشت 13 ماه از اجرای این برنامه، 22 متخصص، 21 فوق تخصص و 7 کارشناس حرفه ای در یزد تحت شمول این برنامه قرار گرفتند و بیش از 811 هزار ویزیت انجام شد.
از اقدامات انجام شده در راستای استقرار کیفیت خدمات ویزیت در استان یزد می توان به استقرار سیستم نوبت دهی الکترونیک، بهبود کیفیت و رعایت استاندارد زمان ویزیت، تشکیلات اداری – مالی مستقل و وجود اتاق CPR در کلینیک ها اشاره کرد.