به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، ابوالفضل قناعتی افزود: از این میان، 2 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده و دارای شرایط نامطلوب هستند و همواره در تعمیرگاه به سر میبرند و این امر باعث شده عملاً تنها 4 هزار دستگاه اتوبوس در شهر فعالیت کنند و امروزه کمبود اتوبوس در تهران به اندازهای است که باعث کاهش کیفیت خدمات ناوگان اتوبوسرانی به مسافران میشود.
وی با اشاره به این که در سالهای گذشته، شهرداری تهران برای خرید یک دستگاه اتوبوس با قیمت حدود 100 میلیون تومان، کمتر از 15 میلیون تومان هزینه میکرد و مابقی آن را دولت تقبل مینمود، اظهار کرد: اما چند سالی است که دولت اتوبوس تازهای به تهران نداده و ناوگان اتوبوسرانی دچار فرسودگی شده، چرا که عمر مفید اتوبوسهای شهری بین 7 تا 10 سال است، در صورتی که امروز اغلب اتوبوسهای فعال در پایتخت به سن فرسودگی رسیدهاند.
قناعتی با بیان این که در این زمینه دولت باید نگاه حمایتی داشته باشد اما این مهم از سوی دولتهای نهم و دهم محقق نشد و تحقق آن به دولت یازدهم واگذار شد، تصریح کرد: با توجه به مشکلات دولت یازدهم در زمینه تأمین بودجه لازم، نوسازی حمل و نقل عمومی دشوار به نظر میرسد.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که روزانه 15 تا 20 درصد شهروندان تهران از اتوبوس استفاده میکنند، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران تلاش میکند تا با تمام بضاعت خود مشکل فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت را حل کند اما رفع این معضل نیاز به اراده و عزم ملی دارد.