به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، امید شنعه از راه اندازی فاز دوم بازار عرضه کالای ایرانی در پارک ارم خبر داد و گفت: در این بخش جدید از نمایشگاه به مدت 4 روز از 8لغایت 12 تیرماه توسط تولید کنندگان و شرکت های تعاونی داخلی مبلمان و لوستر ارائه میشود.
وی در باب اهداف این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در راستای اجرای آیین نامه ماده 16 قانون بهبود فضای کسب و کار که از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده با هدف کمک به اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار برگزار می شود.
مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران افزود: مدیرانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و تعزیرات برای نظارت حضور دارند، هماهنگیهای لازم برای راهاندازی این بازار دائمی که هدف آن عرضه محصولات تولید ملی خواهد بود با اتاق تعاون ایران و اصناف صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این غرفهها برای مدت دو ماه متوالی به افراد واگذار میشود گفت: پس از آن طبق بانک اطلاعاتی تهیه شده سایر تولیدکنندگان و فروشندگان از این امکان بهرهمند خواهند شد.
مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران با بیان اینکه هر غرفه 10 متری ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره داده میشود گفت: تنها طبق نظارت کامل باید تولیدات داخلی عرضه شود و بر این موضوع نظارت خواهد شد.
شنعه گفت:برای نجات اقتصاد کشور باید به تولید داخلی توجه نماییم و نباید با خرید کالای خارجی برای دیگر کشورها اشتغال ایجاد کنیم.کشورها اگر وابسته به تولیدات داخلی باشند به بهترین وجه قادر به قطع دست استکبار از کشور خود هستند.
به جناب شنعه بفرمایید تکلیف غرفه داران فاز اول که هیچ گونه فروشی نداشتند و مبلغ دو میلیون تومان برای ۲۲ روز پرداخت کردند چه می شود؟ ایشان با این کار نه تنها کمکی به تولید کنندگان نکرد بلکه باعث شد تا با عدم فروش کالا مقروض تر شوند .
بنده یکی از غرفه داران فاز اول نمایشگاه ارم هستم. با کلی امید برای فروش کالای تولیدی خود مبلغ دو میلیون تومان برای ۲۲ روز اجاره غرفه واریز و از ۲۲ خرداد غرفه را تحویل گرفتم. با اینکه یک هفته بعد از را ه اندازی نمایشگاه را افتتاح کرده اند تاکنون نه تنها بنده بلکه سایر غرفه داران هیچ فروشی نداشته ایم و با اینکه آقای شنعه در تمام مصاحبه های خود اعلام کردند که مبلغ یک و نیم میلیون برای یک ماه اجاره دریافت می کنند. در تمام این مدت برخوردهای بدی از طرف شرکت پیمانکار با غرفه داران معترض که کلی از بابت اجاره غرفه و عرضه کالای خود متضرر شده اند، شد و نه تنها حمایتی از تولید داخلی و تولید کنندگان نشد بلکه عدم تبلیغات مناسب و جای نا مناسب مکان