کد خبر:۴۲۷۷۷۴

بررسی راهبردهای صدا و سیما در تعامل با دین

کتاب «تعامل دین و رسانه در فضای نوین رسانه ای» به قلم آقایان عبدالله بیچرانلو و علی حاجی محمدی، چگونگی آگاهی فعالان رسانه ای و برنامه سازان از فضای جدید را ارائه می دهد.

به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» این کتاب با هدف بررسی ویژگی های رساله نوین، چالش ها و فرصت های فضای نوین رسانه برای ترویج فرهنگی دینی، قلمی گردیده است.

 

کتاب در سه فصل: «تعامل دین و رسانه با تمرکز بر تلویزیون»، «دین و فضای سایبر؛ چالش ‌ها و فرصت‌ های پیش‌ رو» و «نتیجه‌ گیری و پیشنهادها» تدوین یافته است.

 

نویسندگان در نوشتار خود در پی پاسخ گویی به این پرسش ها هستند:

 

*فضای جدید رسانه ای چه ویژگی هایی دارد؟

 

*فضای جدید رسانه ای چه چالش هایی را در برابر فرهنگ دینی قرار خواهد داد؟.

 

*فضای جدید رسانه ای چه فرصت هایی را برای ترویج فرهنگ دینی قرار خواهد داد؟

 

در بخشی از کتاب که با سر فصل: راهبردهای صدا و سیما در تعامل با دین در فضای جدید رسانه ای» نام گرفته می خوانیم: عوامل خارجی و داخلیِ اثرگذار بر راهبردهای یک سازمان رسانه ای به چهار دسته تقسیم می شوند:

 

1.عوامل محیطی: عواملی است که دگرگونی های گسترده ای را در ماهیت جامعه و محیط برای همه کسب و کارها پدید می آورد.

2.سیاست رسانه: نحوه برداشت از رسانه ها و کنترل آن ها در جامعه.

3.بازار: دگرگونی های مربوط به عوامل اثرگذار بر بازارهای ویژه سازمان های رسانه ای

4.درون سازمانی: عوامل و نیروهای اثرگذار بر دگرگونی های درون سازمانی.

 

کتاب «تعامل دین و رسانه در فضای نوین رسانه ای» به قلم آقایان عبدالله بیچرانلو و علی حاجی محمدی، به کوشش اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی انتشار یافته است.

 

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، بلوار امین، اداره کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 32915511-025 تماس بگیرند.

 

هموطنان تهرانی نیز جهت تهیه کتاب می توانند به نشانی: تهران، خیابان جام جم، ساختمان شهید رهبر، طبقه زیرزمین، مراجعه نموده و یا با تلفن: 22014738-021 ارتباط برقرار نمایند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار