آهومنش در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص افزایش شهریه موسسات غیرانتفاعی در سال تحصیلی جدید گفت: در خرداد 93 وزارت علوم و شورای گسترش نامهای به کلیه دانشگاههای غیرانتفاعی داد که تعیین شهریه این موسسات باید براساس نظر اعضای هیئت امنا باشد. با توجه به این بخش نامه ممکن بود بین دانشگاههای غیرانتفاعی اختلال ایجاد شود به همین دلیل اتحادیه دانشگاههای غیرانتفاعی از وزارت علوم درخواست کرد تا برای افزایش شهریه سقف و کف تعیین کنند.
وی افزود: ما میخواستیم براساس آنچه که وزارت علوم تعیین میکند کل دانشگاههای غیرانتفاعی در یک قالب قرار بگیرد ولی وزارت علوم گفت ما تعیین شهریه را به عهده هیئت امنا گذاشتیم.
دبیر اتحادیه موسسات غیرانتفاعی وزارت علوم گفت: بر همین اساس اتحادیه تصمیم گرفت خود برای موسسات غیرانتفاعی حداکثر و حداقل افزایش شهریه تعیین کند و برای همین به تمامی موسسات اعلام شد که حداقل افزایش در سال تحصیلی جدید 15 درصد و حداکثر افزایش 20 درصد خواهد بود که این بخش نامه به همه دانشگاههای غیرانتفاعی ابلاغ شد.
وی تصریح کرد: افزایش شهریه در موسسات غیرانتفاعی بر اساس تصمیم هیئت امنا و از 15 تا 20 درصد خواهد بود و وزارت علوم درباره افزایش شهریه تنها همان بخش نامه واگذاری تعیین آن به هیئت امنا را ابلاغ کرده است.
آهومنش در پاسخ به اینکه آیا سطح بندی موسسات غیرانتفاعی تاثیری در افزایش یا کاهش شهریه ندارد گفت: سطح بندی هیچ تاثیری در این قضیه ندارد و فقط کمک میکند کسانی که به دنبال کیفیت بهتر هستند دانشگاههای سطح برتر را انتخاب کنند و نوع سطح موسسات به میزان افزایش شهریه آنها ارتباطی ندارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سطح بندی تنها به صورت آزمایشی انجام شده گفت: براساس ابلاغیات وزارت علوم سطح بندی موسسات غیرانتفاعی برای شش ماه و به صورت آزمایشی انجام شده است ولی شهریه برای یک سال است و بنابراین اگر بخواهیم سطح بندی را در میزان شهریه دخالت بدهیم ناچاریم شهریه را در میان ترم تغییر دهیم که این غیرممکن است.
دبیر اتحادیه موسسات غیرانتفاعی وزارت علوم در پایان درباره اهداف سطح بندی گفت: کسانی که میخواهند موسسات تراز بالاتر را انتخاب کنند با این سطح بندی میتوانند از نوع سطح موسسات غیرانتفاعی مطلع شوند ولی چون بعضی از موسسات دادههای خود را به وزارت علوم ابلاغ نکرده اند و یا از سطح بندی جا ماندهاند باید مدارک را ارائه کنند تا سطح اصلی خود را پیدا کنند و سطح بندی باید مستمر باشد تا قابل استفاده در جهت ارتقای پایگاه علمی موسسات باشد.