به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در نمایشگاه «ایپاس ۲۰۱۵» امسال که ۱۳ مهر در مصلی تهران آغاز شد ۳۰۵ شرکت و ۲۵۵ برند داخلی و خارجی به نمایندگی از ۳۱ کشور جهان شرکت کردند .
نمایشگاه ایپاس به مدت ۴ روز در فضایی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع در قالب ۵۰۰ غرفه و ده موضوع نمایشگاهی با حوزه های ستادی امکانات آموزشی و خدماتی – رفاهی هزاران محصول و خدمات متنوع را به بازدید کنندگان عرضه کرد .
نمایشگاه «ایپاس ۲۰۱۵» امسال با استقبال گسترده مردمی مواجه شد که غالبا در جستجوی محصولاتی برای ایمن سازی ساختمان های مسکونی و اداری بودند .
شخصیت های مختلف لشگری و کشوری از نمایشگاه ایپاس امسال بازدید کردند که تولیدات فناورانه شرکت های داخلی مورد تحسین آنان قرار گرفت .
در نمایشگاه امسال ۲۷ غرفه رایگان به بخش مخترعان و نخبگان تخصصی اختصاص یافت بود که تولیدات فناورانه آنان با استقبال بازدید کنندگان مواجه شد .
رویکرد نمایشگاه «ایپاس ۲۰۱۵» امنیت فردی تا اجتماعی بود که در بخش های مختلف همراه با آموزش بازدید کنندگان بود .
بگفته اسفندیاری مدیر نمایشگاه «ایپاس ۲۰۱۵» هدف از برگزاری این نمایشگاه بهره گیری از ظرفیت های داخل و خارج از کشور بمنظور توسعه فضای مشارکت ، تعامل و ارتباط بین تولید و مصرف ، حرکت در مسیر رونق کسب و کار ، افزایش راندمان تولید داخل با فراهم ساختن ابزار های مورد نیاز ، استفاده و حمایت از تولیدات داخل ، حمایت از تولیدات نخبگان و مخترعان داخلی ، خصوصا شرکت های دانش بنیان و حمایت از کارگاه های تولیدی کوچک می باشد .
برگزاری جشنواره همیاران پلیس موسوم به خط سفید از جلوه های دیگر نمایشگاه ایپاس امسال بود که با هدف ترویج فرهنگ عمومی بین کودکان با برنامه های متنوع انجام شد .
نمایشگاه لوازم و تجهیزات پلیسی ، ایمنی و امنیتی «ایپاس» نخستین بار در سال ۱۳۸۰ برگزار شد و در مدت ۱۴ سال برگزاری مستمر با حمایت های ارزشمند نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توانسته است نقش بسزایی در ارتقای کمی و کیفی تجهیزات پلیسی ، ایمنی و امنیتی داشته باشد.