به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بهزاد بانکیپور مدیرعامل صندوق توسعه زنبور عسل امروز در مراسم رونمایی از یک نشان تجاری عسل،گفت: صندوق در طول 30 ماه گذشته تلاش داشته در همه حوزههایی که صنعت زنبوداری در آن چالش دارد از جمله آموزش و توانمندی، حوزه نظام اطلاع رسانی و غیره نقش خود را به عنوان یک نهاد توسعهای و جذاب کردن آن صنعت انجام دهد.
وی افزود: هدف از انجام این کارها در ماههای گذشته دو چیز است یکی جذابیت سرمایهگذاری در صنعت که باعث اشتغال و بهبود بهرهبرداری میشود و هدف دوم ارتقاء وضع معیشت زنبوردار است.
مدیرعامل صندوق توسعه زنبور عسل در مورد نشان تجاری رونمایی شده اظهار داشت: ما به حفظ و نگاهداشت سرمایهدارها در صنعت زنبورداری اعتقاد داریم و قرار نیست که اکسیر سرمایههای افرادی که در این صنعت فعالیت میکنند را تهدید کند و بنا نیست این برند رقیب یا جایگزین دیگر برندها و سرمایهگذاران شویم.
بانکیپور تصریح کرد: هدف ما از ایجاد این برند دسترسی بیشتر تولیدکننده به بازار مصرف و رسیدن بیشتر ارزش اقتصادی محصول تولیدی به تولید کننده است.
وی بیان داشت: هدف دیگری که در معرفی برند تجاری عسل داشتیم این بود که مصرفکننده با اعتقاد بیشتری محصول خریداری کرده را مصرف کند.
مدیرعامل صندوق توسعه زنبور عسل گفت: معرفی برند تجاری عسل به معنای آن نیست که فقط برند مذکور برندی استاندارد است و سایر برندها تقلبی هستند.
بانکیپور بیان داشت: با معرفی این برند تلاش ما تأمین منافع مصرفکننده به لحاظ کیفیت محصول و قیمت و منافع تولیدکننده برای اخذ سود مناسب است و نهادهای مختلف از جمله مؤسسه استاندارد و سازمان دامپزشکی بر روی کیفیت آن نظارت میکند.
مدیرعامل صندوق توسعه زنبور عسل گفت: اکسیر یک نهاد غیردولتی - غیرتجاری و متعلق به تمام آحاد زنبورداران کشور است و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی صاجب این برند نیست و منافع و درآمدهای این برند تجاری در نهایت به تمام پرورش دهندگان زنبور عسل منتقل میشود.