معلمان حق التدريسي تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار گرفتند
به گزارش گروه اجتماعي «شبکه خبر دانشجو»، براساس اين توافقنامه از اول مهر ماه سال جاري، معلمان حق التدريسي با داشتن شرايط لازم از مزاياي بيمه تامين اجتماعي بهرهمند شدند.
بر اين اساس، معلمان حق التدريسي مدارس دولتي وزارت آموزش و پرورش كه در واحدهاي تابعه اين وزارتخانه (از جمله مدارس هيئت امنايي) اشتغال به تدريس داشته و تحت پوشش مقررات خاص ديگري قرار نداشته باشند، مشمول بخشنامه جديد صادر شده قرار ميگيرند.
بر اساس توافق صورت گرفته، مسئوليت تنظيم و ارسال ليست و همچنين پرداخت حق بيمه ماهانه، طبق ماده 39 قانون تامين اجتماعي به عهده ادارات آموزش و پرورش شهرستان، مناطق و نواحي قرار گرفته كه متعهد خواهند بود هر ماه نسبت به ارسال ليست و پرداخت حق بيمه معلمان حق التدريسي حداكثر تا آخرين روز ماه بعد اقدام كنند.
گفتني است، نرخ حق بيمه اين دسته از معلمان طبق ماده 28 قانون تامين اجتماعي به ميزان 27 درصد دستمزد مبناي پرداخت حق بيمه است كه در هر صورت از حداقل دستمزد روزانه مصوب شوراي عالي كار در هر سال كمتر نخواهد بود و چون اين گروه از متقاضيان مشمول قانون كار ميباشند، پرداخت حق بيمه مربوطه (3 درصد بيمه بيكاري) براي اين دسته از بيمه شدگان نيز از طرف كارفرما الزامي است.
لازم به ذكر است، ليست و حق بيمه اين گروه از بيمه شدگان، صرف نظر از نوع قرارداد و ساعات كار، مي بايست با توجه به روزهاي كاركرد توسط كارفرما ارسال و پرداخت شود، لذا در صورتي كه كاركرد آنان كسري از ماه اعلام شود، رعايت حداقل دستمزد روزانه به نسبت مدت كاركرد ضروري خواهد بود، در اين گونه موارد حق بيمه درمان (9.27) بطور كامل و حسب مورد بر مبناي تعداد روزهاي ماه مربوطه دريافت خواهد شد.
بديهي است، حق بيمه سهم درمان اخذ شده در ازاي ارائه تعهدات درماني موضوع قانون تامين اجتماعي بوده و سابقه بيمه شده صرفاً بر مبناي مدت كاركرد مندرج در ليست ارسالي محاسبه و منظور خواهد شد.
بر اساس اين گزارش، مدت اعتبار دفاتر درماني بيمه شدگان مزبور، حداكثر تا پايان سال تحصيلي مربوطه تعيين ميشود./انتهاي پيام/