اساسنامه سازمان مدارس غيردولتى و توسعه مشارکتهاي مردمي ابلاغ شد
به گزارش گروه اجتماعي «شبکه خبر دانشجو» به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران مردادماه سال 87 قانون تأسيس مدارس غيرانتفاعي مصوب را اصلاح کرد.
بر همين اساس به منظور توسعه مشارکت مردم در آموزش و پرورش و حمايت از سرمايهگذاري در ايجاد و اداره مدارس و مراکز پرورشي يا آموزشي غيردولتي، «سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشارکت هاي مردمي» وابسته به وزارت آموزش و پرورش تأسيس، و کليه نيروها، امکانات و اعتبارات معاونت توسعه مشارکت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش به اين سازمان منتقل شد.
بنا بر اين گزارش، هيئت وزيران در آبان ماه سال جاري به منظور تسريع در توسعه مشارکت مردمي در آموزش و پرورش و حمايت از سرمايهگذاري «اساسنامه سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشارکت هاي مردمي» را تصويب كرد كه بر اساس آن، به منظور توسعه مشارکت مردم در آموزش و پرورش، حمايت از سرمايه گذاري اشخاص حقيقي و حقوقي و ايجاد زمينههاي لازم جهت توسعه کمي و ارتقاي کيفي مدارس و مراکز، سازمان بعد از انتقال کليه وظايف، امکانات و اعتبارات معاونت توسعه مشارکت هاي مردمي وزارت تشکيل ميشود.
بر اساس اين اساسنامه، تهيه و تدوين سياستها و برنامههاي لازم به منظور توسعه کمي و کيفي مدارس و مراکز و ابلاغ آن به مراجع ذيربط براي اجرا، ايجاد ارتباط همکاري با موسسات فرهنگي، آموزشي و پژوهشي داخل و خارج از کشور در جهت تحقق اهداف سازمان با رعايت قوانين و مقررات مربوط، پشتيباني از اجراي برنامههاي آموزشي مورد نياز نيروي انساني سازمان در سطح ستاد، استانها، مناطق، مدارس و مراکز و طراحي نظام ارزيابي پيشرفت فعاليتهاي تعليم و تربيتي دانشآموزان مدارس و مراکز با همکاري مرکز سنجش آموزش و پرورش از جمله وظايف و اختيارات سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشارکت هاي مردمي است.
همچنين نظارت بر عملکرد واحدهاي استاني، طراحي و اجراي سيستم ارزيابي عملکرد و رتبهبندي مدارس و مراکز و بکارگيري ساز و کارهاي تشويقي براي حمايت بيشتر از مدارس و مراکز مستعد، نظارت بر رعايت صلاحيتهاي حرفهاي معلمان، مربيان، مديران و مؤسسان مدارس و مراکز از طريق گزينش وزارت آموزش و پرورش و ساير مراجع ذيربط و کمک به تجهيز و تأمين منابع صندوق حمايت از توسعه مدارس از ديگر وظايف و اختيارات اين سازمان است./انتهاي پيام/