مصوبه شوراي شهر تاثيري بر بافت هاي فرسوده ندارد
به گزارش خبرنگار اجتماعي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر حمزه شكيب صبح امروز در حاشيه تصويب طرح تشويق مالي مالكان در تجميع و نوسازي بافت هاي فرسوده در جمع خبرنگاران گفت: هر چند كه اين مصوبه تاثير چنداني بر بافت هاي فرسوده ندارد ولي نبايد شرايط به گونه اي باشد كه عده اي سوء استفاده كنند بلكه بايد انگيزه اي ايجاد شود كه اين تخفيف عوارض در برخي مناطق مانند خاك سفيد يا ده ونك ادامه مي يابد.
در ادامه اين بحث مرتضي طلايي، رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر فروش اوراق مشاركت را براي رفع اين معضل مناسب دانست و گفت: شهروندان نبايد منتظر كمك دولت و شهرداري باشند.
دكتر خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي شهر نيز در ادامه اين بحث گفت: دغدغه اعضاي شورا درباره اين موضوع خوب است ولي با اين مصوبه اتفاقي براي بافت هاي فرسوده نمي افتد.
وي افزود: اجراي اين مصوبه زماني موثر است كه اراضي ذخيره به ميدان بيايد كه در صورت گرفتن عوارض و ايجاد تسهيلات تشويقي تغييري در بافت هاي فرسوده بوجود بيايد.
رسول خادم در ادامه اين بحث بيان داشت: براي احياي بافت هاي فرسوده شهر تهران 33 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است كه سال گذشته به دليل بدهكاري شهرداري به پيمانكاران اعتبارات بافت فرسوده از دست داده شد اما براي سال 89 بايد 7 هزار و 633 ميليارد ريال براي احياي 20 هزار بافت فرسوده در نظر بگيريم./انتهاي پيام/