فاصله پرداختي تامين اجتماعي به بيمارستان‌ها با سال هاي گذشته فرقي نداشته است
آخرین اخبار:
کد خبر:۴۸۶۵۴
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي:

فاصله پرداختي تامين اجتماعي به بيمارستان‌ها با سال هاي گذشته فرقي نداشته است

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در خصوص بدهي 300 ميليارد توماني تامين اجتماعي به بيمارستان‌ها گفت: تا پايان خرداد 88 بدهي‌ها پرداخت شده و فاصله پرداختي ما به بيمارستان‌ها با سال‌هاي گذشته فرقي نكرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر علي ذبيحي در نشست خبري كه امروز در سازمان تامين اجتماعي برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تامين اجتماعي يكي از سازمان‌هاي مردمي و غيردولتي است و خدمات گسترده‌اي را در زمينه بيمه و درمان حدود 29 ميليون بيمه شده خود انجام داده است.

وي افزود: با تجميع صندوق بيمه خدمات درماني، صندوق بازنشستگان و صندوق روستاييان و عشاير، 30 ميليون نفر به بيمه شدگان اين سازمان اضافه شد؛ به طوري كه در حال حاضر سازمان تامين اجتماعي حدود 60 ميليون نفر را تحت پوشش دارد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ادامه داد: فعاليت‌هاي سازمان تامين اجتماعي در سه حوزه بيمه، درمان و اقتصادي تعريف مي‌شود و انجام وظايف اين سه حوزه تكليف اين سازمان است.

ذبيحي با اشاره به اينكه عده اي سال 88 را براي سازمان تامين اجتماعي سال بحراني پيش بيني مي‌كردند، اظهار داشت: امروز وضعيت ما عادي است؛ چرا كه در شاخص‌هاي درآمدي ما خبري از بحران نيست.

وي ابراز داشت: در حوزه بيمه‌اي كه منبع اصلي درآمد سازمان است نه تنها مشكل نداريم، بلكه حتي از بودجه مصوب 3.67 درصدي نيز پيشتر هستيم.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با اشاره به اينكه بودجه بيمه‌اي سازمان 30.3 نسبت به سال گذشته رشد داشته است، تصريح كرد: بايد تا پايان سال حدود 9000 ميليارد تومان دريافت كنيم؛ همچنين يك هزار ميليارد و 200 ميليون تومان نيز از سود اقتصادي شركت‌ها به سازمان تعلق مي گيرد، اما مشكل ما در حوزه اقتصادي در «شستا» است

مشاور رئيس جمهور در ادامه گفت: بيشتر سهامي سازمان در شركت‌هاي اقتصادي مانند فولاد مباركه، مس كرمان و پتروشيمي است، اما به علت اينكه مديريت اين شرکت ها در اختيار سازمان نيست، سود سهام به شستا عودت داده نمي‌شود.

وي با بيان اينكه حدود شش درصد سهام مخابرات در فروش اخير به ميزان هزار ميليارد تومان فروخته شد، افزود: اين مبلغ مي‌تواند بخش قابل توجهي از همترازي حقوق بازنشستگان را پرداخت كند.

ذبيحي سازمان تامين اجتماعي را به عنوان يك بنگاه بزرگ اقتصادي برشمرد و اضافه كرد: اين بنگاه مانند بقيه شركت‌ها، فعاليت‌هاي اقتصادي دارد، بنابراين گاهي سهام دريافت مي‌كند و گاهي اوقات هم سهام مي‌فروشد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با اشاره به اينكه تا كنون دريافت و پرداخت در حوزه بيمه‌اي روال طبيعي داشته است، ادامه داد: در گذشته سازمان تأمين اجتماعي درآمدزا، و تعهداتش كمتر بود، اما الان سر به سري درآمد و هزينه را داريم و همين باعث طرح مسئله بحران از سوي عده اي مي شود. 

ذبيحي خاطرنشان كرد: با توجه به گستردگي فعاليت سازمان در حوزه‌هاي مختلف، اگر مديريت درست حاكم باشد با ظرفيت و پتانسيل‌هايي كه داريم مي‌توانيم مسائل را به گونه‌اي حل كنيم كه سازمان با بحران مواجه نشود.

وي ابزار داشت: در سال 88 بر اساس تكليفي كه دولت و مجلس در قانون بودجه 88 مقرر كردند بحث هم‌ترازي حقوق بازنشستگان مطرح شد كه با وجود مشكلات، با همكاري و راهكارهاي دولت اين همترازي را انجام داديم و اين پرداخت‌ها ادامه خواهد داشت.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه طلب سازمان از دولت چقدر است، گفت: حدود 14 هزار ميليارد توماني كه از 20 سال گذشته تجميع شده را از دولت طلب داريم؛ اين در حالي است كه در اين دولت حدود 2500 ميليارد تومان به سازمان پرداخت شد و 12 هزار ميليارد تومان باقي مانده است.

ذبيحي تصريح كرد: طلب‌هاي سازمان تامين اجتماعي از شركت‌ها و بنگاه‌هاي بخش خصوصي، 2500 ميليارد تومان است كه سعي كرده ايم با اين شركت‌ها تعامل داشته باشيم.

وي در خصوص بدهي 300 ميليارد توماني تامين اجتماعي به بيمارستان ها تصريح كرد: تا پايان خرداد 88 بدهي‌ها پرداخت شده است، اما صورتحساب‌هاي اسناد پزشكي برخي از بيمارستان‌‌ها ديرتر گزارش مي‌شود، بنابراين فاصله پرداختي ما با سال‌هاي گذشته فرقي نكرده است.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي افزود: ما از شركت‌هاي دارويي طرف قرارداد وزارت بهداشت هم300 ميليارد تومان طلب داريم كه قرار است با بدهي‌هاي ما تهاتر بشود.

ذبيحي در جواب سوال خبرنگاري كه پرسيد سازمان تامين اجتماعي غيردولتي است يا دولتي؟ اظهار داشت: من معتقدم سازمان تامين اجتماعي عمومي، مردمي و غيردولتي است؛ اما در تغييرات اساسنامه‌اي كه اتفاق افتاد اين سازمان زيرنظر هيئتي در رياست جمهوري در آمد، بنابراين زماني كه رئيس جمهور را مردم انتخاب مي‌كنند، اگر در راس سازمان‌هاي تامين اجتماعي و مردمي، رئيس جمهور حضور داشته باشد محك خوبي براي موفقيت وي خواهد بود.

وي در ادامه در رابطه با تبديل دفترچه‌هاي اجتماعي به كارت الكترونيكي افزود: از زماني كه اين پروژه را دنبال مي‌كرديم شركت هاي فعال در اين زمينه، سردرگم بودند؛ چرا كه بايد اول ديتابيس‌هاي اطلاعاتي اين كار انجام مي‌گرفت.

مشاور رئيس جمهور با بيان اينكه در حال مهيا كردن برنامه‌هاي راهبري سيستم‌ها و خدمات ماشيني هستيم، ادامه داد: اگر قرار است كارت سلامتي داشته باشيم بايد ابتدا زيرساخت‌هاي كامپيوتري آن آماده بشود و اين كار يك هزينه قابل توجهي را مي طلبد.

ذبيحي با بيان اينكه  در راستاي پويايي و فعال شدن و مديريت كم‌هزينه و پربازده تعدادي از پزشكان ستاد مركزي سازمان را به شعبات انتقال داديم، ابراز داشت: سعي كرديم حقوق و پست سازماني‌ آنها با ستاد تفاوتي نداشته باشد؛ چرا كه پزشكان در ستاد فعاليت مديريتي داشتند كه اين كار از عهده غيرپزشك‌ها هم برمي‌آمد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در پايان خاطرنشان كرد: 281 پروژه تكليفي مصوب دولت و هيئت مديره به ما ابلاغ شده كه بودجه مورد نياز آن 1100 ميليارد تومان است، در حالي كه بودجه عمراني ما در سال 88، 110 ميليارد تومان است./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار