کد خبر:۴۸۷۴۹۱
در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب صورت گرفت

افتتاح نخستین کلینیک ترک اعتیاد به اینترنت

نخستین کلینیک ترک اعتیاد به اینترنت در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد. در این دوره از نمایشگاه، بخش های اصلی از جمله رسانه‌های برخط، نشر دیجیتال و تلفن همراه، حوزه بازی و پویانمایی و فناوری اطلاعات حضور دارند.

 

همچنین بخش های فرعی از جمله  بخش کودک و نوجوان، کلینیک سلامت در فضای مجازی، سواد مجازی و بخش زیارت مجازی چهار بخش جانبی این نمایشگاه است.

 

احمد متین فر در خصوص بخش کلینیک سلامت در فضای مجازی یا کلینیک ترک اعتیاد اینترنتی می گوید: این اقدام نخستین بار در کشور انجام می شود. در این کلینیک افراد مراجعه کننده پس از دادن مشخصات خود چندین تست روانشناسی را پشت سر می گذارند و با در دست داشتن پرینت تست های خود به مرحله بعد ارجاع داده می شوند.

 

وی ادامه می دهد: در مرحله بعدی تست های فرد آزمایش شونده از سوی دکتر روانشناس، دکتر جامعه شناس و دکتر تغذیه بررسی و در طول این روند اطلاعات لازم به وی داده می شود و در مواردی که بر اساس نتیجه تست ها و مشاوره سه متخصص مذکور حاد تشخصی داده شود به کلینیک های رفتار درمانی یا حتی بیمارستان ارجاع داده می شود.

 

این دکترای روانشناسی سایبری می افزاید: همانگونه که یک فرد سالیانه نیاز به چکاپ بدنی برای تشخیص سلامت جسمی خود دارد لازم است که برای اطمینان از سلامت روحی نیز تست های لازم را انجام دهد که یکی از این تست ها برای تشخیص میزان اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی در کلینیک سلامت ذهن در فضای مجازی انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه فرآیند انجام تست ها و تشخیص وضعیت فرد حدودا 25 دقیقه به طول می انجامد، می گوید: مجوز تاسیس این کلینیک با عنوان کلینیک سلامت ذهن در فضای مجازی از سازمان نظام پزشکی اخذ شده و برای تهیه پکیج پژوهشی آن حدود 5 سال زمان صرف کردیم.

 

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار