به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یکی از رویکردهای اصلی دشمن برای نفوذ در انتخابات این دوره، سرمایه گذاری و تمرکز بر رسانه ها است.
رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود بهطور صریح درباره تلاشهای دشمن برای نفوذ از طریق انتخابات اسفند 94 هشدار دادند. از طرف دیگر شبکههای ماهوارهای فارسیزبان بخش قابل توجهی از پروژه نفوذ دشمن را تکمیل میکنند. گزارش تحلیلی «نفوذ رسانهها از طریق انتخابات» با هدف بررسی رویکرد شبکههای فارسیزبان معاند در نفوذ از طریق انتخابات اسفند 94، به بررسی محتوایی سه شبکه ماهوارهای فارسیزبان بیبیسی فارسی، بخش فارسی صدای آمریکا و یورونیوز فارسی در بازۀ زمانی سهماهه (20 آبان تا 20 بهمن 1394) با استفاده از روش تحلیل مضمون میپردازد.
در این پژوهش با بررسی رسانه «بیبیسی فارسی» می خوانیم که یک رویکرد جامع و راهبردی برای نفوذ از طریق انتخابات اسفند 94 از سوی این شبکه پیگیری می شود که اجزای مختلف آن در طول ماههای منتهی به انتخابات در قالب مضامین خبری و تحلیلی آشکار شده است. این رسانه خبری هفت رویکرد را دربارۀ انتخابات اخیر پیگیری میکند. از سوی دیگر، «بخش فارسی صدای آمریکا» در نفوذ از طریق انتخابات اسفند 94، رویکرد کاملاً تخریبی دارد و سیاست کلان خود دربارۀ تبلیغات سیاسی علیه ایران را در زمینۀ انتخابات اخیر با شش رویکرد مورد اشاره قرار می دهد. در حالیکه «یورونیوز فارسی» برای نفوذ از طریق انتخابات اسفند 94، رویکردی کاملاً اصلاحطلبانه و غیر رادیکال را در پیش گرفته که از سوی اصلاحطلبان داخلی نیز به شکل مشابهی پیگیری میشود. این رسانه خبری، چهار رویکرد را دربارۀ انتخابات اخیر محور فعالیت خود قرار داده است.
جهت آشنایی از مقایسه دقیق این رویکردها و ابعاد مختلف این فعالیت های رسانه ای و نتایج این پژوهش می توانید این گزارش را که از سوی مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی تهیه و منتشر شده است از طریق مراجعه به تارنمای این مرکز و یا لینک ذیل دریافت نمایید.