به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ حسین قرائی در ابتدای این برنامه با اشاره به علت محبوبیت کتابهای عرفان پور در بین جوانان گفت: یکی از ویژگیهای کتابهای عرفانپور طراحی و گرافیک زیبای آثار او است که توانسته نظر مخاطب را به خود جلب کند. عرفان پور در حوزه رباعی توانسته ارتباط خوبی با جوانان برقرار کند.
اسماعیل امینی در این برنامه گفت: متاسفانه انتشار زیاد کتابهای شعر باعث دل زدگی میشود چراکه با این وضعیت اعتماد مخاطب نسبت شاعر متزلزل خواهد شد. عرفانپور از کمتر کسانی است که در حوزه رباعی موفق بوده است و او توانسته با اندیشه، زیبایی و خلاقیت جای خود را در فضای شعر استحکام بخشد.
حمید رضا شکارسری با اشاره به اینکه رباعیهای عرفانپور را میتوان به دو جهت بررسی کرد، گفت: به لحاظ ساختار از معدود رباعیهایی است که به تمام مصرعها توجه یکسانی دارد. یعنی سطرهای اول و دوم تکمیل کننده مصرع آخر هستند و از جهت دیگر، ما در این کتاب با نوعی عرفان و اندیشه در رباعیها روبه رو هستیم. نوعی طببیعتگرایی و نگاهی عارفانه در رباعی ها مشاهده میشود که در قالب رباعی کم سابقه بوده است.
در پایان میلاد عرفانپور از مقطعه شدن شعر انتقاد کرد و گفت: شعر ما شعری نیست که بتوان آن را در یک بعد و قالب محبوس کرد. این رویکرد خوبی نیست که شعرا باید در یک زمینه فعالیت داشته باشند. به نظر من آنچه مطلوب فرهنگ و ادبیات کشور پرداخت به شعر چند بعدی است. باید در همه ابعاد انسانی کار کرد و این نیاز فرهنگ ما است.