اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیر رضوانی، مسئول برگزاری ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایده بازار را رویدادی خلاقانه و بومی دانست که بر اساس الگو برداری از مدلهای بین المللی در عرصه ایجاد کسب کار و خلاقیت پایهریزی شده است و گفت: هدف از پایهریزی و برگزاری این رویداد، ایجاد ارتباط نزدیک بین ایدهپرداز و سرمایهگذار و خلق ثروت فناوارانه است.
وی با اشاره به برگزاری رویدادهای ایده بازار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: تا کنون ۳ دوره رویداد عمومی و ۱۲ دوره رویداد تخصصی در داخل و خارج ار دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده است.
رضوانی تجاری سازی و جذب سرمایهگذار برای ۷ طرح از طرحهای ارسالی به ایدهبازار را از دستاوردهای این رویدادها نام برد.
مسئول برگزاری ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برگزاری رویداد ایده بازار در این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس تجارب به دست آمده از رویدادهای پیشین، چهارمین دوره رویداد ایده بازار عمومی ۹ خرداد ماه جاری در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر این که کلیه ایدههایی که به کارآفرینی مرتبط باشند میتوانند در این رویداد شرکت کنند، افزود: ایدههایی که نوآورانه و قابل اجرا و دارای یک طرح تجاری کسب و کار اولیه باشند شانس موفقیت بیشتری در این رویداد دارند.
رضوانی به بیان جزئیات برگزاری چهارمین دوره ایده بازار اشاره کرد و توضیح داد: در این دوره سوال "ایده شما برای راه اندازی یک کسب و کار سودآور و پایدار با ویژگیهای ذیل چیست؟کسبوکار دانش بنیان ایجاد نماید،در مدت دو سال سرمایه اولیه بازگردد،در سال سوم حداقل ۲میلیارد تومان گردش مالی با حاشیه سود مناسب ایجاد کند."
مسئول برگزاری ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: صاحبان ایده در روز برگزاری رویداد باید ایدههای خود را در حضور سرمایه گذاران و صاحبان صنعت اختراعات و ارائه و ایدههای خود را بفروش برسانند.
رضوانی با تاکید بر این که ایدهها این دوره از رویداد به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: پس از انجام داوریها تعداد ۲۱ طرح برای مرحله نهایی انتخاب شدند.
به گفته وی صاحبان این ایدهها باید به صورت شفاهی درحضور صاحبان صنعت و سرمایه از ایدههای خود به منظور تجاری سازی آنها، دفاع کنند.