به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در یادداشتی از تلاش شبکه های سیما و صدا برای ارائه برنامه های مناسبتی در ماه رمضان و پخش سریال های جذاب در این ماه تشکر کرد.
ماه رمضان امسال نیز شاهد میزبانی خوب شبکههای مختلف رادیویی و تلویزیونی با تدارک برنامههای متنوع و جذاب بودیم؛ برنامههایی که در قالبهای مختلف معارفی، آموزشی، سرگرمکننده، نمایشی و... تولید شد و استقبال مخاطبان را به همراه داشت. عملکرد مطلوب و ارزشمند کارکنان سازمان در تهیه و تولید سریالها و ویژهبرنامههای رادیویی و تلویزیونی ماه مبارک رمضان و همچنین پوشش خبری و اطلاعرسانی راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر، بازخورد خوبی میان مخاطبان مختلف داشته و با قدردانی علما، مسئولان و شخصیتهای گوناگون کشور همراه بوده است؛ توفیقی که ریشه در تلاش و همدلی همکاران حوزههای مختلف رسانه ملی دارد.
این همدلی و همافزایی که همواره به توفیقات سازمان صداوسیما در انجام مسئولیتها منجر شده است، از ویژگیهای بارز نیروی انسانی متعهد و متخصص رسانه ملی است که بهعنوان خانوادهای بزرگ، تقویم رسانه را با قلم توانمندیهایشان زینت بخشیدهاند و کارنامه درخشانی را از عملکرد ملی و بینالمللی رسانه ملی رقم زدهاند.
دهه اخیر را باید دوران تغییرات فناورانه و تحول در آرایش رسانهای جهان نامید. تحولی که با پیشتازی رسانههای نوین و گسترش آنها برای جذب افزونتر مخاطبان همراه بوده است. بدیهی است در چنین آوردگاهی، پیشتازی و پیروزی با رسانههایی است که با دقت و هوشمندی و شناخت ذائقه مخاطبان، حرکت خود را با سرعت این تحولات هماهنگ کنند.
رسانه ملی به عنوان مرجع خبری و اطلاعرسانی جمهوری اسلامی ایران در این چرخه عظیم رسانهای با توجه به تغییر ذائقه و نیاز مخاطبان و ضرورت مقابله با هجوم رسانههای معاند که بنیان فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی را نشانه گرفته، امروزه راه دشواری را در سپهر رسانهای جهان بهعهده دارد.
هر چند سازمان صداوسیما تاکنون همگام با پیشرفتهای روزافزون فناوری در عرصههای تولید و پخش، پیش رفته و با قدرت در مقابل هجمههای تبلیغاتی و انحصار رسانهای قدرتهای استکباری جهان ایستاده است، اما ادامه این طریق، نیازمند تلاش بیش از پیش همه مدیران و همکاران حوزههای مختلف رسانه ملی است.
اهمیت این موضوع زمانی آشکارتر میشود که ماموریتها و مسئولیتهای رسانه ملی مورد بازبینی و تامل مجدد قرار گیرد؛ مسئولیتهای خطیری که جایگاه این سازمان را از یک سازمان رسانهای صرف ارتقا بخشیده و آن را به رسانه هدایتگر فرهنگ و افکار عمومی جامعه تبدیل کرده است.
بیشک مولفههایی همچون گسترش دین، اخلاق، امید و آگاهی، حفظ و ارتقای استقلال فرهنگی و هویت انقلاب اسلامی ایران، ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، پشتیبانی رسانهای همهجانبه و مبتکرانه در امر بسیج عمومی ملت و کمک به مدیریتهای اجرایی در جهت تامین اهداف و اجرای سیاستهای کلان نظام و تحقق سند چشمانداز کشور و... که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی) بوده است، برنامهای هدفمند و دیدگاهی استراتژیک را میطلبد که اجرا و تحقق مصادیق آن در گرو همافزایی حوزههای مختلف رسانه ملی است.
با امید آنکه در تحقق این اهداف مهم و در اجرای فعالیتها و برنامههای پیشرو همچنان شاهد همدلی و همافزایی کارکنان سازمان برای دستیابی به افقی متعالیتر در رسانه ملی باشیم.
علیعسکری، رئیس رسانه ملی