به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شهرام آدمنژاد اظهار کرد: از ابتدا مهر پارسال که طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش در کشور آغاز شد در جلسات مختلف کارگروه طرح مذکور، موضوع راستی آزمایی و نزدیک شدن به میزان مصرف واقعی سوخت خودروها مورد بررسی قرار گرفت و هر 2 الی 3 ماه یکبار تغییراتی در سهمیهها انجام شد.
وی افزود:امسال نیز دادههای مصرفی و جایگاههای سوخت در کشور نشان دهنده لزوم تغییراتی در جدول سهمیه و میزان مصرف است که به غیر از خودروهای زیر 3.5 تن، معیار مصرف سهمیه تغییر کرد، همچنین سهمیه عملکردی ناوگان بین 10 تا 20 تن از 4300 لیتر به 5200 لیتر در ماه افزایش یافت.
وی در خصوص سهمیه خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث تصریح کرد: از 6 خرداد امسال، با هماهنگیهای صورت گرفته با بیمه مرکزی، شرکت پخش فرآوردههای نفتی و پلیس +10 ، به مالکان خودرو که فاقد بیمه هستند اعلام شد در صورت مراجعه به مراکز پلیس +10 و اعلام وضعیت بیمه خود، از حالت خاکستری خارج میشوند ولی چنانچه علیرغم هشدارها اقدامی از سوی مالکین ناوگان حملونقل عمومی به عمل نیامده باشد و همچنان فاقد بیمه شخص ثالث باشند، سهمیه سوخت آنها قطع میشود.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش مبتنی بر اطلاعات به دست آمده از عملکرد ناوگان و آمارهای میدانی وسیع و داده کاوی های مستمر انجام شده است و اگر ناوگانی شناسایی شوند که هیچ تردد و فعالیتی ندارند، سهمیه سوخت به آنها تخصیص نمی یابد.