آخرین اخبار:
کد خبر:۵۳۰۷۸۴
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

ضرورت نگاه متوازن به ساحت‌های تربیتی

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید نوع نگاه به ساحت‌های تربیتی متوازن باشد و پرداختن بیش از حد و یا نادیده گرفتن یکی از ساحت‌ها مشکلاتی حاد ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه برنامه فرهنگی ارتقای نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه مهارت‌آموزان ماده 28 دانشگاه فرهنگیان که در پردیس نسیبه تهران برگزار شد با بیان اینکه تمام رفتار، کردار، حرکات و شخصیت معلم در کلاس درس نقش تربیتی مثبت و منفی دارد،‌ اظهار داشت: هر چه معلم محبوب و عزیزتر در بین دانش‌آموزان باشد تأثیرگذاری وی بیشتر است و در این راستا نوع درس و چگونگی تدریس معلم مهم خواهد بود.

 

وی با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه تربیتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان شده است، گفت: شهید مطهری و شریعتی در قبل از انقلاب مطالبی پیرامون تربیت چند ساحتی و آفات تربیت تک‌بُعدی بیان داشته‌اند و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت متوازن و چندساحتی به  عنوان خروجی آموزش و پرورش تأکید شده است.

 

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش به معرفی ساحت‌های تربیتی پرداخت و افزود: تربیت دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی، هنری و زیباشناختی، اقتصادی و حرفه‌ای و تربیت علمی و فناوری ساحت‌های شش‌گانه هستند که در برنامه‌های درسی و  غیردرسی ارائه شده است.

 

کفاش با بیان اینکه باید نوع نگاه به ساحت‌های تربیتی متوازن باشد تصریح کرد: پرداختن بیش از حد و یا نادیده گرفتن یکی از ساحت‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند و باید انسان‌هایی تربیت شوند که ابعاد مختلف شخصیتی همچون علم، ایمان، روابط اجتماعی و سیاسی، نگاه زیباشناسی و ... در آنها شکل گرفته باشد.

 

وی ادامه داد: نقش‌های تربیتی تقسیم‌بندی ندارد و تمام رفتار و سکنات و شخصیت معلمان تأثیرات منفی، مثبت در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که البته باید بر باور نقش تربیتی و فرهنگی دیگران نیز احترام داشت.

 

 برنامه فرهنگی ارتقای نقش تربیتی و اجتماعی معلم ویژه مهارت‌آموزان پسر استان تهران ماده 28 دانشگاه فرهنگیان، از 10 لغایت 13 مرداد ماه با برگزاری کارگاه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی، در پردیس‌های نسیبه شهید مفتح تهران برگزار شد.

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار