به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، چینی ها با صرف این مبلغ قابل توجه 15 درصد بیشتر از آمریکایی ها برای خرید برنامه های موبایلی آیفون و آی پد هزینه کردند و رتبه اول را کسب نمودند.
بررسی های موسسه تحلیلی App Annie نشان دهنده رشد تدریجی App Store در چین است. در سه ماهه سوم سال 2015 چینی ها 700 میلیون دلار در این بازار هزینه کردند که کمتر از آمریکایی ها و ژاپنی ها بود. اما علاقه چینی ها به بازی های موبایلی باعث رشد استفاده آنها از App Store شده است.
بررسی های App Annie نشان می دهد اگر چه 75 درصد از برنامه های موبایلی فروشگاه موبایلی اپل را بازی تشکیل نمی دهد، اما 75 درصد از درآمد اپل از محل فروش برنامه های بازی موبایلی است.
برنامه های تفریحی و سرگرم کننده بعد از بازی های موبایلی دومین مجموعه از برنامه های پرطرفدار را تشکیل می دهد. از برنامه app های محبوب در این بخش می توان به Youku مشابه با یوتیوب و Tencent Video اشاره کرد. بخش عمده صرف هزینه چینی ها برای پرداخت های درون برنامه ها صورت می گیرد و نه خرید خود برنامه های موبایلی.