به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، این خدمات تنها بر روی نسخه آی او اس این برنامه و برای کاربران آمریکایی در دسترس است.
شرکت های فروشنده برای ارائه این خدمات باید از برچسب یا تگ بر روی عکس های محصولاتشان استفاده کنند. این برچسب ها در پشت دکمه "ضربه بزنید تا محصولات را مشاهده کنید" یا Tap to view products مخفی شده اند.
بعد از ضربه زدن و انتخاب محصول مورد نظر، کاربران صفحه ای را در محیط برنامه اینستاگرام مشاهده می کنند که شامل قیمت و ویژگی های محصول یاد شده، عکس های اضافی و دکمه حالا خرید کند برای خرید محصول مذکور در وب است.
پیش از این فیس بوک خدمات یاد شده را ارائه می کرد و حالا اینستاگرام که در تملک فیس بوک است هم به ارائه خدمات فروش آنلاین روی آورده است تا از این طریق هم توجه شرکت های تجاری را جلب کند و هم سود قابل توجهی را از این طریق از آن خود کند.
اینستاگرام از محل فروش هر کالا پولی دریافت نمی کند و در عوض از هر شرکت تجاری بابت نمایش محصولاتش به افرادی که آنها را دنبال نمی کنند، درآمدی کسب می کند. امری که از هم اکنون نگرانی ها در مورد نقض حریم شخصی کاربران را افزایش داده است.
اینستاگرام در حال حاضر حدود 500 هزار آگهی دهنده دارد. این شرکت چهار سال قبل توسط فیس بوک با پرداخت یک میلیارد دلار خریداری شد.