آخرین اخبار:
کد خبر:۵۵۷۹۴۱
معاون ساخت و توسعه راه‌ها اعلام کرد

احداث جاده قزوین-تنکابن به عنوان ‌کریدور مواصلاتی مرکز به‌ شمال کشور

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در بازدید از راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن بر تسریع عملیات اجرایی قطعات یک تا سه این محور تأکید کرد و گفت: احداث این محور، دسترسی استان‌های جنوبی و مرکزی از قزوین به شمال کشور را تسهیل می‌کند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌، ‌خیرالله خادمی در بازدید از راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن بیان کرد: این محور به عنوان یکی از کریدورهای ارتباطی برای اتصال جنوب رشته کوه البرز به شمال آن مد نظر است و تکمیل آن موجب رونق منطقه الموت با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان می‌شود.

 

وی طول این محور را 148 کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور استان‌های قزوین و مازندران را به یکدیگر متصل می‌کند و از این میزان حدود 94 کیلومتر در استان قزوین واقع شده است و با احداث این مسیر زمینه تسهیل در تردد خودروها از  استان‌های مرکزی و جنوبی به شمال کشور فراهم می‌شود.

 

معاون ساخت و توسعه راه‌ها اولویت اجرایی در این پروژه را اتمام هرچه سریع‌تر قطعات یک و دو به طول 62 کیلومتر دانست که حدفاصل قزوین تا منطقه گردشگری الموت و بخش مرکزی معلم کلایه است.

 

خادمی با اشاره به کوهستانی بودن منطقه و برخورد با مسایلی مانند رانش زمین تاکید کرد: تکمیل مطالعات دقیق ژئوتکنیکی، ژئوفیزیکی و پهنه‌بندی خطر زمین لرزش محدوده لغزشی کیلومتر 35 تا 45 نیز تسریع شده است.

 

وی افزود: طرح‌های حفاظتی و پایدار‌سازی تهیه شده است و به طور مستمر موضوعات از طریق اداره کل فنی و مشاوران پروژه در دست پیگیری است و به محض مصوب شدن طرح، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در بازدید از قطعه چهار این پروژه بیان داشت: قطعه چهار به طول 31 کیلومتر طراحی شده است و دارای 6 دستگاه تونل به طول 7 کیلومتر است که حفاری پنج دستگاه ‌کامل شده است و کل قطعه‌ نیز تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

خادمی با اشاره به احداث 14 کیلومتر تونل در طول این مسیر عنوان کرد: هم اکنون 4 کیلومتر‌ از تونل‌ها حفاری شده است و عملیات اجرایی تونل شیرکوه به طول 800 متر نیز آغاز شده است.

وی کاهش چشم‌گیر ترافیک محورهای موازی در استان‌های تهران و البرز به سمت شمال کشور و مسیر کناره دریای خزر را از مزایای مهم این طرح دانست.

 

وی افزود: احداث راه اصلی قزوین- الموت-تنکابن دسترسی استان‌های جنوبی و مرکزی از قزوین به شمال کشور را تسهیل می‌کند.

 

خادمی ‌تأکید کرد: تسهیل در بهره‌برداری از معادن طول مسیر، رونق کشاورزی و آبزی‌پروری و گردشگری منطقه الموت و منطقه سه‌هزار تنکابن نیز بخش دیگری از‌ مزایای اجرای این پروژه است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار