به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره قراردادهای جدید خودرویی به دنیای اقتصاد گفته است: اگر ما بد را بدتر کردهایم، حق دارند انتقاد کنند، اما اگر بد را بهتر کردهایم، پس یک گام به جلو برداشتهایم. البته قبول دارم که باید «بهتر» را هم به «بهترین» تبدیل کنیم. به اعتقاد من همین که توانستهایم سه قرارداد و توافقنامه مهم در خودروسازی منعقد کنیم، معنایش اعتقاد کامل بهنظریه رئیسجمهوری مبنیبر مشارکت با خودروسازان خارجی است. تازه علاوهبر اینها، دو قرارداد دیگر نیز در راه است...
ما باید صنعت خودرو را نجات بدهیم. خودروسازان ما سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان ضرر کردند این یعنی چه؟ آخر کجای دنیا این گونه است؟ فولکس واگن و تویوتا هم اینقدر ضرر میدهند؟ این که نشد تولید. مردم ما گناه دارند، بگذاریم خودرو خوب سوار شوند. ما اگر ظرفیت تولید سه میلیون خودرو صادراتی داشتیم، یک جور در دنیا حرف میزدیم و حالا که نداریم، یک جور دیگر؛ بنابراین بگذاریم مسیر توسعه در خودروسازی طی شود و مقابل آن نایستیم...
دوستان سایپا مذاکراتی را با برخی شرکتها انجام داده بودند که مورد تایید وزارت صنعت نبود. وقتی باب مذاکره با خودروسازان بزرگ دنیا باز است، چرا به سراغ شرکت نه چندان معتبر برویم. هرچه بود، ما با دوستان سایپا بر سر انتقال سایت بنرو مذاکره کردیم و در حال حاضر با هم هماهنگ هستیم.