به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بنتام اعلام کرد قصد دارد از اقدام گروهی جمعی از خریداران کامیون که قربانی تبانی کامیون سازانی شامل ولوو، دایملر، DAF پاکار، برند Iveco شرکت CNH Industrial و MAN فولکس واگن در قیمت گذاری شده اند، حمایت کند.
چهار کامیون ساز در ماه ژوییه از سوی رگولاتورهای اتحادیه اروپا به دلیل تبانی در قیمت گذاری و تحمیل کردن هزینههای مربوط به مقررات آلایندگی سخت گیرانه به مشتریانشان، ۲.۹ میلیارد یورو جریمه شدند.
برند MAN فولکس واگن به دلیل همکاری در تحقیقات، از خطر جریمه گریخت اما همه کامیون سازان بجز اسکانیا که همچنان تحت تحقیقات قرار دارد، اعتراف کردند در فاصله سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ یک کارتل داشته اند.
بر اساس برآورد بنتام، ۱۰ میلیون کامیون در اتحادیه اروپا در فاصله مدت مذکور فروخته شده اند و هر دستگاه کامیون حدود ۱۰۵۰۰ یورو گرانتر فروخته شده است.
بر اساس گزارش رویترز، تامین مالی شکایتهای حقوقی هفت سال است که در انگلیس رایج شده است. حامیان شکایتهای حقوقی هزینه شکایتها را متقبل می شوند و در عوض از ادعاهای خسارتی که شاکیان در دادگاه برنده می شوند سهمی را دریافت می کند. این شیوه سود قابل توجهی دارد اما بدون ریسک نیست و ممکن است چند سال طول بکشد تا شاکیان در دادگاه برنده شوند.