اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حجت الاسلام کاظمی، مدرس ستاد اقامه نماز کشور در هفتمین گردهمایی صراط الحسین با محوریت نماز در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد خطاب به دانشجو معلمان، گفت: شما در آینده می خواهید معلم شوید و این مسئولیت بسیار سنگینی است که بر دوش شماست؛ زیرا که دانش آموزان از معلمانشان تاثیر می پذیرند و شما باید بتوانید دانش آموزانتان را نماز خوان کنید.
وی ادامه داد: شما به عنوان یک معلم با افرادی جوان، پر انرژی و کسانی که هر روز تحت انواع حملات رسانه ای قرار دارند بر خورد خواهید کرد و شما باید ادم با سواد، باشعور و با عرضه تربیت کنید.
این کارشناس فرهنگی با بیان این که صراط الحسین باید هویت ما باشد، افزود: صف نماز گزاران از صف شهدا در قیامت جلوتر است و راه نجات جامعه ما توجه به مسجد و نماز اول وقت است و اگر مسجدها خلوت شود، زندان ها شلوغ می گردد.
وی تصریح کرد: من در پرسشی که از 35 هزار مسجدی که حداقل پنج سال بعد از سن تکلیفشان سابقه رفتن به مسجد را داشتند، کردم به این نتیجه رسیدم که از این افراد فقط هشت نفر سابقه رفتن به زندان را دارند و چهار نفر از این هشت نفر فقط به خاطر مهریه و یه نفر تبرئه و نفر دیگر بخاطر عقاید خرافی زندانی شده است.
حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که امام زمان(عج) وقتی ظهور کند اولین مولفه حکومتش نماز است، تصریح کرد: امام زمان(عج) مهمترین سلاحش برای کنترل امنیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نماز است و ما باید به دید منجی به نماز نگاه کنیم که متاسفانه نسل امروز دانشجوی ما در این امر ضعیف اند و همچنین امروزه برای دانشجویان ما مهم نیست که آیا هم کلاسی و دوستش نماز می خواند یا نه.
وی بیان داشت: ما اگر می خواهیم به مخاطبان خود آموزش دینی دهیم باید از در عشق و علاقه به مخاطبان خود وارد شویم تا هر چه ما آموزش دهیم و بگوییم مخاطب ما مشتاق تر شود.
این مدرس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ما برای آموزش مسائل دینی باید ابتدا از راه علاقه سازی وارد شویم و بعد آگاهی سازی، ارزش سازی، عادت سازی، اعتقاد سازی و سپس روی مخاطبان خود غیرت سازی کنیم و اگر این تکنیک ها در مسیر غلط استفاده شود بسیار خطرناک است.
حجت الاسلام کاظمی افزود: اگر می خواهیم گذاره ای را به مخاطبان خود معرفی کنیم و به آن ها ایجاد علاقه کنیم باید به چهار پنجره نیازها، نگرانیها، آرزوها و سلیقه مخاطب توجه کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: ما باید آرشیوی از نگرانیهای مخاطبان خود را تهیه کنیم و سپس پاسخ هایی برای نیازها و سلیقه هایشان بدست آوریم و پاسخ های بدست آمده را به زبانهای قابل فهم تبدیل کنیم و سپس برای ارائه پاسخ ها طراحی هنرمندانه کنیم.
این مدرس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که اکنون فاصله سن نیاز جنسی و ازدواج و لوازم تحریک جوانان زیاد شده است، خاطرنشان کرد: جهت دهی و سالم سازی و تعدیل نیازهای انحرافی و افراطی جوانان و دانش آموزان بر عهده معلمان است.
وی در پایان گفت: گاهی برخی از نیازهای اساسی جوانان چراغشان خاموش شده که معلمان باید این چراغ ها را در مخاطبان خود روشن کنند و بعضی که نماز نمیخوانند چراغ دینشان خاموش است و باید شما معلمان آینده این چراغ را روشن کنید.