به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو اپل موفق شده است با فروش بیش از ۴۲.۵ میلیون دستگاه آیپد در سال ۲۰۱۶ بالاتر از سامسونگ جایگاه نخست را از نظر میزان عرضهی تبلت به خود اختصاص دهد. سامسونگ، رقیب اپل طی سال گذشتهی میلادی تنها ۲۷ میلیون دستگاه عرضه کرده که از اینرو با فاصلهی زیادی در جایگاه دوم قرار گرفته است. در مجموع میزان فروش تبلت از سوی تمام تولیدکنندگان طی سال ۲۰۱۶ با کاهشی ۶.۶ درصدی همراه شده است.
اپل بهتنهایی با وجود عرضهی بیش از ۴۲.۵ میلیون دستگاه تبلت، شاهد کاهش ۱۴.۱ درصدی میزان فروش خود بوده است. در میان فروشندگان برتر تبلت به بازار طی سال ۲۰۱۶، تعداد اندکی شاهد افزایش فروش خود بودهاند که از میان آنها باید به آمازون با عرضهی بیش از ۱۱ میلیون دستگاه تبلت فایر اشاره کرد. لنوو نیز با عرضهی بیش از ۱۰.۹ میلیون دستگاه تبلت طی سال ۲۰۱۶، شاهد افزایش ۱۲.۳ درصدی میزان عرضهی خود بوده است.
موسسهی Trendforce با انتشار گزارشی اعلام کرده است که با وجود کاهش عرضهی آیپدهای اپل در سال ۲۰۱۷، این کمپانی همچنان رتبهی اول را از نظر میزان عرضه به خود اختصاص خواهد داد.
انتظار میرود اپل طی سال ۲۰۱۷ سه دستگاه تبلت دیگر نیز راهی بازار کند که شامل نسخهی ۹.۷ اینچی، ۱۰.۵ اینچی و همچنین آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی خواهد بود.