به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مازیار حسینی افزود: جلسه شورای ترافیک شهر تهران به عنوان ظرفیتی قانونی که مصوبات لازم الاجرای آن می تواند در بهبود ترافیک مثمر ثمر باشد، با حضور شهردار محترم تهران برگزار شد که در این جلسه، مدل سازی 24 ساعته جریان ترافیک پایتخت به صورت نیم ساعت به نیم ساعت ارائه و مشخص شد که به دلیل اشباع شبکه معابر، کوچکترین تأخیر میتواند به تأخیرهای بزرگتری منجر شود.
وی با تأکید بر این که در مدل ارائه شده، مشخص شد که کانون های اصلی ترافیک تهران کجاست و ترافیک صبحگاهی پایتخت عمدتاً از غرب و جنوب غرب تهران شروع می شود و به اصطلاح استارت می خورد، اعلام کرد: اصولاً مسائل کلان شهرها، بدون توجه به محیط پیرامونی آنها قابل بررسی نیست و حل مشکلات تهران نیز بدون رفع معضلات شهرهای دور و بر ممکن نیست.
تهران را باید «تهران بزرگ» بنامیم
معاون شهردار تهران با اشاره به این که شهرها و شهرک های اطراف تهران از جمعیت فوق العاده ای برخوردار هستند و از این رو، تهران را باید «تهران بزرگ» بنامیم، اظهار کرد: از یک سو، کلان شهر کرج با 3 میلیون نفر جمعیت به عنوان دومین شهر بزرگ کشور، دیوار به دیوار تهران قرار دارد و از سوی دیگر، شمیران در شمال و ری در جنوب شهر، جزو مناطق 22 گانه تهران هستند.
حسینی با بیان این که شهر پردیس در شمال شرق تهران حدود 500 هزار نفر و اسلام شهر در جنوب غرب تهران نیز حدود 500 هزار نفر جمعیت دارند، تصریح کرد: از هر یک از این شهرها، روزانه 300 تا 350 هزار رفت و آمد به تهران انجام می شود که برای نمونه، با اجرای 9 کیلومتر مترو تا اسلام شهر، میتوانیم روزی 300 هزار سفر را به وسیله مترو جا به جا کنیم.
بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی در پایان با تأکید بر این که شهر قدس، قلعه حسن خان، رباط کریم، اندیشه، شهریار، مارلیک و ورامین، از جمله شهرها و شهرک هایی هستند که به تهران وابسته اند و ساکنان آنها هر روز به تهران رفت و آمد می کنند، اضافه کرد: در این میان، تنها شهر کرج از طریق خط 5 مترو به تهران متصل شده اما واقعیت این است که ظرفیت این خط نیز سال هاست اشباع شده است.