به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا حسینی در مراسم آغاز طرح خدمات نوروزی ۱۳۹۶ گروه صنعتی ایران خودرو، اظهار کرد: این خدمات از امروز آغاز شده و با تمرکز بر مسیرهای پرتردد و منتهی به شهرهای سیاحتی و زیارتی تا ۱۵ فروردینماه ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در این طرح ۴۱۱ نمایندگی خدمات پس از فروش و حدود ۲۱۰۰ امدادرسان در سطح جادهها فعال هستند، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن ۱۱۵۰ امدادگر بالینی و ۸۸۰ ناوگان امدادی نیز در سطح جادهها فعال خواهند بود.
مدیرعامل خدمات پس از فروش ایران خودرو ادامه داد: در طرح امداد نوروزی سال گذشته به ۱۱۵ هزار نفر خدمات امدادی ارائه شد که از این تعداد تنها ۲۲۳ شکایت در زمینهی خدمات ارائه شده ارسال شد.
حسینی افزود: در طرح خدمات نوروزی سال ۱۳۹۶ خدمات امداد بالینی، تعمیرگاهی و حمل خودرو برای خودروهای مشمول گارانتی رایگان خواهد بود.
مدیرعامل ایساکو با بیان اینکه در چهار محور اصلی شمال، شمال شرق، جنوب و جنوب غرب کشور که حدود ۸۰ درصد ترددها در این محور قرار میگیرد پایگاههای امدادی مستقر شده است، تصریح کرد: در طرح خدمات نوروزی سال گذشته میانگین زمان انتظار دریافت خدمات ۲۷ دقیقه بود که در طرح خدمات نوروزی ۱۳۹۶ با اضافه شدن موتورسوارهای امدادی و بازیابی پراکندگی واحدهای امدادی پیشبینی شده میانگین زمان انتظار دریافت خدمات به ۲۵ دقیقه کاهش یابد.
وی ادامه داد: در این زمینه ۱۸۰ نفر از پرسنل ستادی ایساکو وظیفه بازدید حضوری، بازرسی و نظارت و کیفیت خدمات نوروزی را برعهده خواهند داشت.
حسینی در رابطه با عرضه قطعات تقلبی در بازار، اظهار کرد: ما قدرت اجرایی جلوگیری از قاچاق قطعات و عرضه قطعات تقلبی را نداریم، اما تلاش کردهایم که با ایجاد سیستم استعلام اصالت قطعات به شهروندان در تشخیص قطعات اصلی از تقلبی کمک کنیم.
مدیرعامل خدمات پس از فروش ایران خودرو تصریح کرد: اگر در دوره گارانتی تعمیرات خودرو بیش از زمان استاندارد طول بکشد، به مشتری جریمه خواب خودرو پرداخت شده و تا زمان حل عیب خودروی جایگاه در اختیار وی قرار میگیرد.