آخرین اخبار:
کد خبر:۶۰۳۵۹۶

صدای فعالین اقتصادی بلند شد/ بجای خودرو، خودروساز وارد کنید

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت:همیشه توصیه کردیم جای خودرو، خودروساز وارد کنیم تا بتوانیم صنعت خودرو را ارتقا بدهیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صنایع، ‌معادن و کشاورزی تهران، محمدرضا نجفی منش عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: خط تولید خودروی پژو ۲۰۰۸ در هفته گذشته در کارخانه ایران‌خودرو راه‌اندازی شد. خودرویی که بنا بر بعضی پیش‌بینی‌ها قیمتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دارد. تولید این خودرو در یک خودروسازی ایرانی با توجه به بیش از ده سال قطع ارتباط خودروسازان کشورمان با شرکت‌های معتبر خارجی گامی بزرگ در راستای تحقق اهداف برجام است.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولین خودروی خارجی ساخت داخل چقدر از نیاز بازار را تامین می کند؟ گفت: راه‌اندازی خط تولید پژو ۲۰۰۸ قدم بزرگی در صنعت خودروسازی است. هرچند خودروهایی باقیمت بالا ۵ درصد از بازار خودرو نیست اما ازنظر ارزشی ۳۰ درصد از ارزش معاملات بازار خودرو را به خود اختصاص داده است.

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: همیشه توصیه کردیم جای خودرو، خودروساز وارد کنیم تا بتوانیم صنعت خودرو را ارتقا بدهیم. تولید پژو ۲۰۰۸ در حال حاضر برای صنعت خودروسازی ما به‌صرفه‌تر است و البته گام اول در تحقق قراردادهای خارجی است. خودروسازان ایران به همین بسنده نمی‌کنند. تولید خودروهای دیگر را در برنامه داریم که قیمت‌های کمتر و بیشتری از پژو ۲۰۰۸ دارند.

 

نجفی منش گفت: تلاش می‌کنیم در تولید پژو ۲۰۰۸  عمق ساخت داخل را بالا ببریم. این به نفع صنعت است و به نیاز بخشی از بازار هم  که مشتاق خرید خودروهای مدرن و لوکس است هم پاسخ می‌دهیم.

 

محمدرضا نجفی منش هم‌چنین درباره تهیه گزارش‌های کیفیت خودرو در ایران و شائبه دخالت خودروسازان در آن گفت: طرح دخالت خودروسازان در گزارش‌های کیفی خودرو مثل این است که بگوییم کسی می‌رود در آزمایشگاه و اگر قند خونش بالاست می‌گوید آن را پایین اعلام کنید.

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: گزارش کیفی خودروها تحت نظر وزارت صنعت تهیه می‌شود و گزارش‌ها مستقیماً برای وزارت خانه ارسال‌شده و برای مردم هم اعلام می‌شود. این گزارش‌ها بر اساس مستندات تهیه‌شده است و در سطوح بالایی تصمیم‌گیری به آن استناد می‌شود درنتیجه دستخوش چنین بازی‌هایی نخواهد شد. گزارش‌های کیفی خودروها بر اساس شاخص‌های بین‌المللی تهیه می‌شود و خودروسازان در تهیه آن دخالتی ندارند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
محسن بصارت دار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
با دیدگاه نویسنده مخالفم .هم میشود در نتیجه گزارش آزمایشگاه دخل و تصرف کرد هم در گزارش وزارت صنعت ،باید دید چه کسانی از این گزارش ها بیشترین بهره را می برند!!!
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار