به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سجاد زارع صفت با بیان این که اتوبوس های سطح شهر به دو دسته فیدر(معمولی) و تندرو تقسیم¬بندی می شوند که امروزه تعداد زیادی از آن¬ها گازسوز هستند؛ گفت: در محدوده منطقه 11 که جزو بخش مرکزی تهران به حساب می آید؛ بیش از 190 دستگاه اتوبوس فیدر فعالیت می¬کند که از این تعداد 77 دستگاه گازسوز و مابقی آن¬ها گازوییل سوز هستند.
وی با تاکید بر این که هر اتوبوس گازسوز دارای 5 مخزن گاز در بالای سقف خود است و این یعنی در صورت بروز مشکل؛ اتوبوس¬ها می¬توانند مانند یک بمب متحرک عمل کنند؛ اظهار داشت: از چندی پیش و با تاکید شورای شهر و تمهیداتی که انجام گرفت؛ مقرر شد مخازن گاز تمامی اتوبوس های گازسوز سطح شهر تهران مورد بررسی و رفع نواقص احتمالی قرار گیرد تا از بروز اتفاقات احتمالی جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: در همین راستا همه مخازن اتوبوس¬های گازسوز منطقه 11 به کمک ابزارهای تخصصی و ازجمله دوربین¬های تشخیص ترک خوردگی مورد ارزیابی قرار گرفت و اکنون در این زمینه هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.