به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جبارعلی ذاکری با اشاره به پایان ریلگذاری بخش دیگری از راهآهن مراغه-ارومیه اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محور 88 درصد و پیشرفت فیزیکی کل محور 76 درصد است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها گفت: به زودی عملیات زیرسازی و ریلگذاری 21 کیلومتر از راهآهن مراغه-ارومیه حدفاصل نقده تا ارومیه تکمیل و یکی از پنج پروژه شبکه ریلی برای اتصال به پایتخت آماده بهرهبرداری میشود.
وی مسیر ریلی حدفاصل مهاباد- نقده به طول 23 کیلومتر را یکی از پروژههای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: عملیات اجرایی راهآهن مهاباد- نقده نیز تا ایستگاه نقده تکمیل و آماده بهرهبرداری است.
ذاکری اضافه کرد: با اتمام عملیات اجرایی تا نقده این بخش از پروژه آماده بهرهبرداری است و عملیات ریلگذاری 18 کیلومتر دیگر از ادامه مسیر نیز انجام شده است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها، خطآهن را از نظر حمل و نقل کالا و جابهجایی مسافر با توجه به نزدیکی آن به مناطق مرزی شمالغرب و سردسیر بودن منطقه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این خطآهن از نظر سهولت و ایمنی تردد و حملونقل و اتصال مناطق شمالی و مرکز استان به شبکه اصلی راهآهن کشور بسیار حایز اهمیت است.
وی تاکید کرد: این خطآهن موجب افزایش ظرفیت جابهجایی مسافر تا یک میلیون نفر و افزایش ظرفیت حمل و نقل بار تا 1.5 میلیون تن میشود.