به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی شب گذشته(28 خرداد) در جمع فعالان فرهنگی بیرجند با بیان اینکه تصویب سند 2030 توسط دولت کاملا محرمانه روند خود را طی کرد، اظهار داشت: چطور می شود یک سند به این مهمی قبل از اینکه تصویب شود، به اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نرسد؟
وی با اشاره به اینکه اینکه می گویند رونوشت سند برای شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوای دیگر فرستاده شده است، این مغالطه است؛ چراکه بعد از اینکه به تصویب رساندند و رسانه ای شد، برای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستادند، گفت: قبل از آن اصلا گفتمانی با سایر بخش های نظام نداشتند.
رئیس کمیته تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این همه قرارداد نفتی و بانکی و غیره در این دولت به صورت محرمانه امضا شد، اما شایسته نبود این سند 2030 که مربوطه به فرهنگ کشور است را از همه نهادهای فرهنگی مخفی کنند، افزود: برخی علی رغم اینکه شعار شفافیت میدهند، اما متاسفانه مسائل محرمانه زیاد دارند.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه یونسکو که این سند را نوشته؛ هم کارکرد مثبت دارد و هم منفی و باید دقت کرد که نهادهای بین المللی گاهی جاده صاف کن نظام سلطه میشوند، اظهارداشت: طبق این سند اینها با واژههایی مانند «صلح جهانی» میخواهند که در کتابهای درسی ما حرفی از جنایت های اسرائیل و دیگران زده نشود و از دفاع و جهاد و شهادت هم حرفی در کتابها نیاید، در حالی خودشان تمام منطقه را ناامن کرده اند و ما ناچار به دفاع از خود هستیم و بدون فرهنگ مقاومت آسیب جدی می بینیم.
وی با بیان اینکه ماهیت سند 2030 سکولاری و لیبرالی است، به طوری که در آن خدا و دین و معنویت و در یک کلمه تربیت جایی ندارد و به جای خدا محوری؛ انسان محوری قرار می گیرد، ادامه داد: این سند از این نظر کاملا برخلاف سند تحول بنیادین است.
رئیس کمیته تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با همین 2030 کاری کردند که در کتاب های درسی کشورهای عربی یک فضای لطیف برای رژیم صهیونیستی شکل گرفته است در حالی اسرائیل در منطقه ام الفساد است و غفلت از آن عواقب بدی دارد، افزود: طبق این سند باید اطلاعات آموزشی کشور را در اختیار یونسکو قرار دهیم.
حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم انسان سازی در کشور است که مدیران آینده کشور را در خود تربیت می کند و فرهنگ جامعه در آن شکل می گیرد، گفت: متاسفانه تاکنون دولت ها نتوانسته اند به این وزارتخانه خوب رسیدگی کنند بگونه ای که در این زمینه با اهداف انقلاب فاصله زیادی داریم.
وی با اشاره به اینکه یکی از علل اختلاس ها، وجود فرهنگ قانون ستیزی و قانون گریزی است که باید در آموزش و پرورش اصلاح میشد، تصریح کرد: ریشه بسیاری از مشکلات کشور از ناکارامدی سیستم آموزش و پرورش در پرورش نیروی انسانی است که باید فکر اساسی برای آن کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه سندهای بالادستی کشور که طبق اذعان خود مسئولان، بسیار قویتر از 2030 است، متاسفانه می بینیم که اجرایی نمی شود.
حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه در 2030 هیچ توجهی به معنویت و تربیت معنوی نشده است، اظهارداشت: روح 2030 سکولاریسم و اومانیسم است، فرانسه و آمریکا این سند را بدلیل وجود اسناد بالا دستی خودشان نپذیرفته اند.
وی با بیان اینکه برابری جنسیتی یکی دیگر از بندهای 2030 است، گفت: در این سند بحثهای فمینیستی برای ما گذاشته شده که امروزه حتی در خود آمریکا هم خریدار ندارد، این را می خواهند به ما بفروشند.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر سند 2030 ملغی شده است،گفت: ظاهرا 2030 در کشور تمام شده است اما باید مراقب باشیم که تاثیری بر جامعه نگذارد.