رها شدگی بزرگترین آسیب حوزه کودک
مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: یکی از بزرگترین معضلات درباره کودکان رهاشدگی در نت است که در خانواده و مسوولان نگرانی ایجاد کرده و به دلیل حساسیت و پیچیدگی خاص آن شورایعالی فضای مجازی باید تصمیمات جدی اتخاذ کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا امیری نیا مشاور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و رییس هیات مدیره موسسه دانش بنیان برکت با حضور در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ با اشاره به دلایل ظهور اپراتورهای مجازی در کشور اظهارداشت: در فضای مجازی تنوع سرویسها در برههای از کشور به حدیافزایش یافت و اپراتورهای اصلی به اندازهای بزرگ شدند که قادر به ارائه سرویس و خدمات همزمان با رشد نیاز کاربران نبودند؛ لذا اپراتورهای مجازی از خلا موجود توانستند بهره برده و ظهور کنند و این تفکر به وجود آمد که MVNOها میتوانند در فضای مجازی تخصصیتر و البته در ارتباط با اپراتورهای اصلی به پاسخ گویی مطلوب و مناسب نیازهای کاربران بپردازند و مهمتر اینکه بتوانند ارزش افزودهای را ایجاد کنند که کاربران به دنبال آن هستند.
وی افزود: MVNOها به عنوان بازار اختصاصی در دنیا شکل گرفته اند و ما هم ناگزیر باید به سمت رشد MVNOها حرکت کرده فضای فناوری اطلاعات کشور را با آنها تخصصیتر کنیم. مثلا تین تاک که در حوزه تخصصی کودک و نوجوان فعال است قادر خواهد بود به ارائه خدمات تخصصی کودک و نوجوان بر اساس پاسخ به نیازهای واقعی آنها در فضای مجازی بپردازد.
امیری نیا سطح کیفی فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان در کشور را نامطلوب ارزیابی و تاکید کرد: بستر فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان مطلوب نیست و این حوزه موازی با خاستگاه و خواستههای کودکان پیش نرفته و ما با یک غفلت در این حوزه مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: از فضای لباس کودکان تحت عنوان مد و لباس، اسباب بازی تا حوزههای مرتبط با فناوری اطلاعات یک فضای بکر است که باید با راهاندازی اپراتورهای مجازی به این حلقه مفقوده سمت و سو داد و حتما باید غفلتهای گذشته در حوزه کودکان را مرتفع کنیم.
مشاور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توجه به داخل کشور و بهره مندی از ظرفیتهای داخلی با توجه به فرهنگ اصیل بومی را از اولویتها دانست و افزود: یکی از رویکردهای اصلی ما در فناوری اطلاعات در ارتباط با کودک و نوجوان توجه به ظرفیتهای داخل کشور است که امیدواریم بعد از مرتفع کردن همان غفلتها و بروز کردن اطلاعات کشور حتما به دنبال افزایش سهم در بازارهای خاورمیانه باشیم.
وی تاکید کرد: کشورهای مسلمان همسایه از اولویتهای ما در حوزه فناوری اطلاعات است و علت آن، همپوشانی و مشابهتهای فرهنگی و دینی است که با همسایههای خود داریم.
وی ضمن تاکید بر شکل گیری فضای اعتماد و اطمینان میان کاربران گفت: اعتماد یکی از حلقههای مفقوده بازار فناوری اطلاعات است. در حالی که اگر اعتماد میان خانواده و طرف دوم (شرکت ها) شکل بگیرد حتما باعث رونق کسب و کار در بستر اجتماع خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه آیا میتوان امیدوار بود که روزی ایران با خدمات مطلوب فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان مطرح شود، اظهار داشت: ظرفیت دنیای مجازی به خلاقیت و برنامه ریزی در این حوزه باز میگردد و با توجه به موضوع خلاقیت که در جامعه ایرانی موج میزند میتوانیم شاهد رشد این حوزه باشیم.
وی افزود: حتما زمینه حضور جدی و قوی و توانمند در این حوزه وجود دارد و تلاش ما در کشور این خواهد بود که با همه ظرفیت و توان به سمتی پیش رویم تا روزی رسد که علاوه بر فرش و پسته و زعفران، خدمات تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات در سطح خاورمیانه سپس کل دنیا شکوفا شود.
وی یکی از بزرگترین آسیبهای حوزه کودک در کشور را رها بودن آن دانست و افزود: قطعا یکی از بزرگترین معضلات ما در بحث کودکان رها شدگی آنها در نت است که نگرانی در دو سطح را به وجود آورده است. نگرانی سطح اول خانوادهها و نگرانی سطح دوم مسولان هستند؛ لذا این حوزه بسیار حوزه حساسی است و پیچیدگیهای خاص خود را دارد و شورای عالی فضای مجازی کشور باید در این حوزه تصمیمات جدی اتخاذ کند.
وی افزود: MVNOها به عنوان بازار اختصاصی در دنیا شکل گرفته اند و ما هم ناگزیر باید به سمت رشد MVNOها حرکت کرده فضای فناوری اطلاعات کشور را با آنها تخصصیتر کنیم. مثلا تین تاک که در حوزه تخصصی کودک و نوجوان فعال است قادر خواهد بود به ارائه خدمات تخصصی کودک و نوجوان بر اساس پاسخ به نیازهای واقعی آنها در فضای مجازی بپردازد.
امیری نیا سطح کیفی فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان در کشور را نامطلوب ارزیابی و تاکید کرد: بستر فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان مطلوب نیست و این حوزه موازی با خاستگاه و خواستههای کودکان پیش نرفته و ما با یک غفلت در این حوزه مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: از فضای لباس کودکان تحت عنوان مد و لباس، اسباب بازی تا حوزههای مرتبط با فناوری اطلاعات یک فضای بکر است که باید با راهاندازی اپراتورهای مجازی به این حلقه مفقوده سمت و سو داد و حتما باید غفلتهای گذشته در حوزه کودکان را مرتفع کنیم.
مشاور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توجه به داخل کشور و بهره مندی از ظرفیتهای داخلی با توجه به فرهنگ اصیل بومی را از اولویتها دانست و افزود: یکی از رویکردهای اصلی ما در فناوری اطلاعات در ارتباط با کودک و نوجوان توجه به ظرفیتهای داخل کشور است که امیدواریم بعد از مرتفع کردن همان غفلتها و بروز کردن اطلاعات کشور حتما به دنبال افزایش سهم در بازارهای خاورمیانه باشیم.
وی تاکید کرد: کشورهای مسلمان همسایه از اولویتهای ما در حوزه فناوری اطلاعات است و علت آن، همپوشانی و مشابهتهای فرهنگی و دینی است که با همسایههای خود داریم.
وی ضمن تاکید بر شکل گیری فضای اعتماد و اطمینان میان کاربران گفت: اعتماد یکی از حلقههای مفقوده بازار فناوری اطلاعات است. در حالی که اگر اعتماد میان خانواده و طرف دوم (شرکت ها) شکل بگیرد حتما باعث رونق کسب و کار در بستر اجتماع خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه آیا میتوان امیدوار بود که روزی ایران با خدمات مطلوب فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان مطرح شود، اظهار داشت: ظرفیت دنیای مجازی به خلاقیت و برنامه ریزی در این حوزه باز میگردد و با توجه به موضوع خلاقیت که در جامعه ایرانی موج میزند میتوانیم شاهد رشد این حوزه باشیم.
وی افزود: حتما زمینه حضور جدی و قوی و توانمند در این حوزه وجود دارد و تلاش ما در کشور این خواهد بود که با همه ظرفیت و توان به سمتی پیش رویم تا روزی رسد که علاوه بر فرش و پسته و زعفران، خدمات تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات در سطح خاورمیانه سپس کل دنیا شکوفا شود.
وی یکی از بزرگترین آسیبهای حوزه کودک در کشور را رها بودن آن دانست و افزود: قطعا یکی از بزرگترین معضلات ما در بحث کودکان رها شدگی آنها در نت است که نگرانی در دو سطح را به وجود آورده است. نگرانی سطح اول خانوادهها و نگرانی سطح دوم مسولان هستند؛ لذا این حوزه بسیار حوزه حساسی است و پیچیدگیهای خاص خود را دارد و شورای عالی فضای مجازی کشور باید در این حوزه تصمیمات جدی اتخاذ کند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.