کارشناس اقتصاد ایران گفت: آخوندی میخواهد به کار شرکت خصوصی خود هم برسد. بالاخره ایشان یک کارتل عظیم ساخت و ساز دارد و برنامهاش را طوری تنظیم میکند که برایش مشغله تمام وقت ایجاد نکند و به کار شخصیاش برسد.
مهدیار اسماعیلی، کارشناس اقتصاد ایران در گفتو گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در مورد معرفی مجدد آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی گفت:من بسیار متاسفم که مجددا آقای آخوندی معرفی شدند. وقتی فردی که اینقدر ناتوان است میتواند رای اعتماد بگیرد واقعا تاسفبار است و بنده امیدی ندارم که ایشان اشتباهات دوره ۴ ساله خود را در دولت بعدی اصلاح کند.
وی با بر شمردن اشکالات عمده آخوندی در حوزه وزارت راه و شهرسازی گفت: ایشان مسکن مهر را مزخرف میداند و کار نکردن در حوزه ان را از افتخارات خود برمیشمرد. ایشان باید بداند که مسکن مهر خوب باشد یا بد مدیریت آن بدست شماست و این پروژه ۲۰۰ هزار میلیاردتومان پول مملکت را در خود انبار کرده است، این درحالیست که کل بودجه ما در حد ۲۰۰ هزار میلیارد است.
این کارشناس اقتصادی افزود: بخش عمده کار هم ۹۰ درصد یا ۸۰ درصد پیشرفت کرده است. امروز پول مردم در مسکن مهر قفل شده، به همین دلیل رونق اقتصادی در بخش مسکن رخ نمیدهد. نه مردم میتوانند خرید و فروش کنند، و نه سازنده میتواند بدلیل عدم رونق خرید و فروش، مسکن بسازد، لذا رکود عمیق و چند لایه میشود.
اسماعیلی با ابراز ناراحتی از وضعیت بخرنج مسکن در رشد اقتصادی گفت: هر ساله رشد بخش مسکن منفی و منفیتر هم میشود. حالا شما هر روز بگو مسکن مهر مزخرف، آیا این مشکل حل میشود؟
این کارشناس اقتصادی با ورود به حوزه راه و مشکلات این حوزه در دوره آخوندی، گفت: ایشان در بحث راه هم عملکرد مناسبی نداشته است. موقعی که بحث خرید هواپیما مطرح شد، یادداشتی نوشتم و این را مطرح کردم که اگر میخواهیم هواپیما بخریم، خرید A- ۳۸۰ و A- ۳۵۰ جایگاهی ندارد، بلکه نیاز به هواپیماهایی میانبرد داریم که بتوانیم در کشور از آن استفاده کنیم. اما بعد از چند مدت به این نتیجه رسیدم که اگر آخوندی حرف از خرید مسکن میزند، اصولا برای فرافکنی و پوشاندن ضعفهای خود در سایر عرصهها است. به همین دلیل یادداشتی دیگر نوشتم و گفتم آقا شما هر هواپیمایی دوست داری بیاور. بعد از ۴ سال یک ایرباس و ۲ عدد ATR فقط آمده است و آن را از این شهر به آن شهر میبرند و در همه استانها آن را دور میدهند و دقیقا یک شوی تبلیغاتی است.
اسماعیلی با اشاره به نحوه مدیریت آخوندی در حوزه حمل و نقل گفت: بودجهای که آخوندی سعی دارد در این حوزه مصرف کند، اگر ایشان بخواهد در حوزه راهسازی هزینه کند کلی کار باید انجام دهد و فعالیت زیادی را میطلبد. برداشت من از این وزارتخانه این است که خیلی اهل این تیپ کارها نیست. در واقع آخوندی دوست دارد با پول زیاد کار کمی را انجام بدهد.
وی در نهایت با اشاره به شرکت خصوصی آخوندی تاکید کرد: ایشان میخواهد به کار شرکت خصوصی خود هم برسد. بلاخره ایشان یک کارتل عظیم ساخت و ساز دارد و برنامهاش را طوری تنظیم میکند که برایش مشغله تمام وقت ایجاد نکند و به کار شخصیاش برسد.