عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:شأن و جایگاه وزارت علوم این بود که رئیس جمهور اهتمام ویژهای به این مسئله داشته باشد و نام وزیر پیشنهادی علوم در لیست وزرا نیز دیده میشد.
سیدجواد ساداتی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار داشت: انتظار ما این بود که در لیست اسامی وزرای پیشنهادی نام وزیر پیشنهادی علوم هم باشد چرا که این عدم معرفی کار را برای اعضای هیئت علمی دانشگاهها سخت میکند.
وی تاکید کرد: شأن و جایگاه وزارت علوم این بود که رئیس جمهور اهتمام ویژهای به این مسئله داشته باشد و نام وزیر پیشنهادی علوم در لیست وزرا نیز دیده میشد.
ساداتی نژاد در بخش دبگر سخنانش با اشاره به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یادآور شد: با توجه به برنامههای اعلامی بطحایی، وزیر پیشنهاد آموزش و پرورش به نظر میرسد وی شرایط بهتری نسبت به وزرای پیشین این حوزه داشته باشد.
نماینده مردم آران و بیدگل بیان داشت: آموزش و پرورش یکی از دستگاههای مهم کشور است چرا که آینده ممکلت در حوزه انسانی به این سیستم برمی گردد که متاسفانه در طول دورههای گذشته شرایط خوبی نداشته و وزرایی که پیشتر برای این سمت رای آورده اند نتوانستند توفیقات لازم را در این بخش به دست آورند.
وی تصریح کرد: امیدواریم بطحایی بتواند با استفاده از ظرفیت خبرگان و افراد توانمند در وزارت آموزش و پرورش مسائل را بهبود ببخشد و با تعامل بهتر با مجلس شورای اسلامی مشکلات این بخش را حل نماید.
ساداتی نژاد در پایان با بیان اینکه حل مشکل پاداش به معلمان و حق التدریسان کمک مجلس به دولت بود چرا که در لایحه دولت این موضوع دیده نشده بود، خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که در کمیسیون تلفیق دیده شد توانستیم کمبود اعتبارات را فراهم کنیم بنابراین امیدواریم در تعامل نزدیک دولت با مجلس، این مشکلات حل شود.
با تشکر از جناب ساداتی نژاد که از شان و جایگاه وزارت علوم دم زده اند بنده به عنوان یک عضو هیات علمی با 25 سال سابقه خدمت از ایشان میپرسم که آیا شان وزارت علوم را فقط در معرفی به موقع وزیر می پندارند؟آیا جناب نماینده که خودشان احتمالا عضو هیات علمی هستند از قوانین من درآوردی هیات های امنا و هیات های ممیزه که به انحاء مختلف اساتید را به ماشین تولید مقاله آنهم در شرایطی که نه آسایش روانی برای ایشان وجود دارد و نه تامین اعتبار به اندازه کافی صورت میگیرد،اطلاع ندارند؟ جناب دکتر خبر دارید که مصوبات عجیب و غریب هیاتهای امنا و بعضا حتی هیات ریسه دانشگاهها حتی برای گرفتن پایه سالیانه نیز روز به روز عرصه را بر این قشر معروف به فرهیخته و دانشمند چقدر تنگ کرده؟ آیا فلسفه وجودی وزارت علوم فقط تولید مقاله است؟ آقای نماینده لطفا بفرمایید در این وزارتخانه جای آموزش کجاست؟ متاسفانه شان و منزلت اساتید دانشگاه در وزارت متبوع به حدی از قبل تنزل یافته بود که سکان آن در چهار سال گذشته در دست یک فرد خنثی و بی تفاوت قرار داشت و آب هم از آب تکان نخورد.
مسئله بورسیه ها ، بسته شدن جذب هیات علمی، عدم تامین مالی و صرفا فشار بر اعضا جهت تولید مقاله آنهم با هر کیفیت و به هر قیمت، افت شدید کیفیت درآموزش ، گسل عمیق بین دانشگاه و صنعت،توسعه افسار گسیخته تحصیلات تکمیلی ، باند بازی و دلایل صرف جناحی در انتخاب مدیران و .... مدتهاست شان این وزارت را مخدوش نموده است.به قول معروف :
خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است.
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
مسئله بورسیه ها ، بسته شدن جذب هیات علمی، عدم تامین مالی و صرفا فشار بر اعضا جهت تولید مقاله آنهم با هر کیفیت و به هر قیمت، افت شدید کیفیت درآموزش ، گسل عمیق بین دانشگاه و صنعت،توسعه افسار گسیخته تحصیلات تکمیلی ، باند بازی و دلایل صرف جناحی در انتخاب مدیران و .... مدتهاست شان این وزارت را مخدوش نموده است.به قول معروف :
خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است.