معاون سایپا از آغاز آخرین طرح پیش فروش به مشتریان خاص و مصرف کننده واقعی پراید از روز سه شنبه خبر داد و گفت : در این طرح یک دستگاه پراید با ارائه کد ملی واگذار می شود.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا تقی زاده در گفتگو با خبرنگاران افزود:در این طرح به هر فرد حقیقی مطابق با کد ملی و همچنین بررسی سوابق مشتریان یک خودرو اختصاص خواهد یافت. تقی زاده درباره مشتریان خاص در این طرح گفت:: دانشجویان، طلاب، زوجهای جوان که در سال ۹۶ ازدواج کرده باشند، افراد جویای کار و بازنشستگان در این طرح افراد خاص هستند که تسهیلاتی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به تجربه خارج شدن پیکان از خط تولید در سالهای گذشته که در نهایت منجر به افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری قیمت آن در واپسین روزهای تولید شد، تصریح کرد: این طرح به منظور مقابله با ایجاد چنین شرایط قیمتی درباره پراید طراحی شده است. وی گفت:: در این طرح برای نمایندگیهای فروش سایپا هیچ سهمی در نظرگرفته نشده است و فرزندان بالای ۱۸ سال خانوادهها در صورتی که جویای کار باشند، با استعلام از طریق وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی میتوانند ثبت نام کنند. تقی زاده افزود: در این زمینه در چند مرحله از جمله ثبت نام و صدور دعوتنامه از مشتریان تقاضای مدارک خواهد شد و افرادی که اکنون از خودروی پراید استفاده میکنند نیز میتوانند در این طرح مشارکت کنند. معاون فروش و بازاریابی سایپا تصریح کرد: سقف فروش پراید در این طرح بسته به نیاز مشتریان است و فروش به شیوه اینترنتی انجام خواهد شد و پس از اجرای این طرح همه خودروهای خانواده پراید از جمله وانت پراید از خط تولید خارج خواهد شد. وی همچنین گفت:: در این طرح در تلاشیم خودروی همه ثبت نام کنندگان را تا پایان سال تامین کنیم. تقی زاده تاکید کرد: نزدیکترین جایگزین فعلی پراید میتواند گروه تیبا یا گروه ایکس ۲۰۰ باشد که مصرف کننده باید تا ۲۵ درصد هزینه بیشتری بابت خرید آن متقبل شود و در این زمینه خواستار آن هستیم تا سیستم بانکی به یاری مشتریان بشتابد. وی اظهار داشت: هم اکنون تولید هر دستگاه پراید با زیان حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریالی همراه است و فقط سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال درتولید پراید زیان داشتیم. وی گفت:: شرکت سایپا متعهد میشود پس از خارج ساختن این خودرو از خطوط تولید تا ۱۰ سال به تامین قطعات آن بپردازد. صدا و تصویر دارد