کد خبر:۶۳۰۴۵۸

عملکرد ضعیف ایدرو در بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل/ چرا طی ۴ سال اخیر ایدرو مانع تولید خودروهای بی کیفیت نشده است؟

اگر مسئله بهبود کیفیت خودروهای سواری در اولویت قرار داشت طی ۴ سال اخیر دولت یازدهم فرصت خوبی برای اصلاح کیفیت خودروهای بود. خودروهایی که غالبا قشر متوسط و ضعیف از آن استفاده می‌کنند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یکی از چالش‌های اساسی خودرو در ایران کیفیت خودرو‌ها به ویژه خودروهای سواری کمتر از ۵۰ میلیون بوده است. متاسفانه طی سالیان مختلف مسئولان مربوطه صرفا در زمینه به ایراد شعار بسنده کرده اند و لذا کمتر شاهد بهبود عملی در کیفیت خودرو‌ها بودیم.

در همین راستا در ابتدای دولت دوازدهم منصور معظمی٬ رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به سیاست وزارت صنعت بر افزایش کیفیت خودرو‌ها گفت: سازمان گسترش خود را ملزم به اجرای توقف تولید خودروهایی می‌داند که قادر به گذراندن استانداردهای ۸۲ گانه جدید نیستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: انجام این کار به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران واگذار شده و این شرکت نیز جلوگیری از توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت را دنبال می‌کند و درصورتی که چنین خودروهایی تولید شوند، نیز قابل ارائه به بازار نخواهند بود.

معظمی تأکید کرد: به‌طور قطع و یقین شرکت‌های خودروسازی باید کیفیت اینگونه خودرو‌ها را برای به‌دست آوردن حداقل ۲ ستاره کیفی افزایش دهند؛ چراکه برخی خودروهای کنونی در شرایط کیفی قرار دارند که به هیچ‌وجه مورد قبول وزارت صنعت نیست و توقف تولید اینگونه خودرو‌ها درصورت ارتقا نیافتن استانداردهای تولید قطعی است.

وی با بیان اینکه توقف تولید این خودرو‌ها سیاست وزارت صنعت و دقیقا در راستای اصل مشتری‌مداری است، گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز توقف تولید و عرضه خودروهایی را که استانداردهای کیفی مناسبی نداشته باشند، با جدیت دنبال می‌کند.

در حالی رئیس ایدرو سخن از توقف تولید خودروهای بی کیفیت به میان می‌آورد که بسیاری از خودروهای در رده‌های پایین‌تر از ۵۰ میلیون که غالبا توسط سایپا و ایران خودرو به تولید می‌رسد بی کیفیت هستند. براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تا پایان تیرماه در رده قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی بخش خودروهای سواری پژو ۴۰۵ خراسان، پژو پارس، پژو پاس مازندران، پژو پارس فارس، سمند تبریز، ساینا، تیبا ۲ و ام وی ام ۱۱۰ همچنان تک ستاره هستند و در رده قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان هم سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۱ پارس خودرو هم در رتبه تک ستاره مانده‌اند.

این نشان می‌دهد که مسئله خودروهای بی کیفیت یا در اولویت ایدرو نیست و یا این سازمان قادر به بهبود اوضاع نمی‌باشد. چرا که اگر مسئله بهبود کیفیت خودروهای سواری در اولویت قرار داشت طی ۴ سال اخیر دولت یازدهم فرصت خوبی برای اصلاح کیفیت خودروهای بود. خودروهایی که غالبا قشر متوسط و ضعیف از آن استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد با توجه به تغییر وزیر صنعت٬ معدن و تجارت٬ بایستی مدیران قوی تری در سطح مدیریتی وزارت صنعت منصوب شوند تا شاید شاهد عملکرد کارآمدتر وزارت صنعت و سازمان‌های زیرربط آن باشیم.

منبع:پردیس خودرو
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار